بهترین ریمل چه ویژگی‌هایی دارد؟
بهترین ریمل چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین ریمل چه ویژگی‌هایی دارد؟

برای استفاده از بهترین ریمل در میکاپ، ابتدا باید مژه‌ها و نوع نیاز آنها را بشناسید تا ریملی مناسب انتخاب کنید. برای بهره‌مندی از خدمات زیبایی ابرو می‌توانید به سایت کلون مراجعه کرده و از تمامی خدمات آ

«دوستی» را دریابیم

«دوستی» را دریابیم

این مطلب گفتاری است درباره دوست و دوستی. ما در کلون فکر می کنیم برای زندگی بهتر، انسان امروز بیش از هر چیز دوستی لازم دارد. اصلا سراسر لذت ها به همین دوستی می رسد!

بهترین ریمل برای خانم‌ها معمولاً ریمل‌های ضد آب و حجم دهنده هستند ولی اگر بیشتر به نوع پوست و نیاز مژه دقت کنید، متوجه می‌شوید که ممکن است ریمل دیگری برای شما مناسب‌تر باشد.

استفاده دائم از ریمل‌های ضد آب، به مژه‌ها آسیب وارد کرده و بهتر است که در مواقع خاص استفاده شود. در ادامه این مقاله، شما را بیشتر با ریمل و انواع آن آشنا می‌کنیم.

ریمل چیست و چه ترکیباتی دارد؟

ریمل‌ها یک نوع از محصولات آرایشی مربوط به چشم خانم‌ها است که برای افزایش تیرگی در مژه استفاده شده و زیبایی آن را چند برابر می‌کند. مواد اولیه ریمل‌ها به طور یکسان از رنگ‌دانه، موم و موادی به عنوان سازنده ساختمان رشته‌ای تشکیل می‌شود که مواد اصلی آنها همان روغن یا موم بوده که در غلظت رنگ و قوام ریمل بسیار مؤثر است. البته در ریمل‌ها علاوه بر مواد گفته شده، از برخی مواد شیمیایی نگه دارنده نیز استفاده می‌شود که برای جلوگیری از لکه شدن، جداسازی مواد و جمع شدن آن کاربرد دارد. از نظر ترکیبات، ریمل‌ها به دو دسته تقسیم شده که این دو دسته شامل:

ریمل‌هایی که محلول در آب هستند.

همان‌طور که از اسم آن مشخص است، این ریمل‌ها، آب بیشتری در محتویات خود دارند و به همین دلیل به راحتی از روی مژه‌های شما پاک می‌شوند؛ پس انتخابی عالی برای افراد مبتدی در میکاپ است. همچنین، به دلیل انعطاف پذیری بالا و جلوگیری از گلوله شدن ریمل روی مژه یا پوسته‌پوسته شدن آن، مناسب برای استفاده روزانه بوده و باعث آسیب به مژه و احساس سنگینی روی مژه نمی‌شود. البته باید بدانید که ریمل‌های بر پایه آب به دلیل آب بیشتری که در ترکیبات خود دارند، به طور کامل روی مژه خشک نشده و ممکن است سبب تیرگی بالای پلک یا زیر چشم شما شود.

ریمل‌هایی که ضد آب هستند.

دقیقاً برعکس ریمل‌های بر پایه آب، در ترکیبات ریمل‌های ضد آب، آب کمی به کار رفته تا در برابر حل شدن در آب مقاوم باشند. این ریمل‌ها در هر شرایطی مثل عرق کردن، گریه کردن یا حتی رفتن به استخر، از روی مژه‌ها کنده نشده و سبب سیاهی در اطراف چشم نمی‌شود. همان‌طور که ریمل‌های بر پایه آب مناسب برای استفاده روزانه هستند، ریمل‌های ضد آب اصلاً انتخابی مناسب برای استفاده روزانه نبوده و در بلند مدت به مژه‌های شما آسیب وارد می‌کند.

به دلیل اتصال مژه‌ها به یکدیگر و خشک شدن آنها بعد از زدن بهترین ریمل ضد آب هم ریشه مژه کشیده شده و باعث از بین رفتن مژه می‌شود که این ویژگی یک امتیاز منفی برای ریمل‌های ضد آب است و باید در مواقع خاص از آنها استفاده شود. همچنین، برای پاک کردن این ریمل‌ها حتماً باید از پاک کننده‌های آرایش چشم یا پاک کننده‌هایی که دارای روغن هستند، استفاده کنید، زیرا با آب پاک نمی‌شوند.

تاریخچه استفاده از ریمل

برای اولین بار تقریباً در قرن نوزدهم استفاده از ریمل بین مردم مخصوصاً خانم‌ها رواج پیدا کرد. مصریان بر این باور بودند که با تیره کردن ابروها، مژه‌ها و پلک خود می‌توانند ارواح شیطانی را از خود دور کنند به همین دلیل، استفاده از ریمل و سورمه در بین این اقوام بسیار زیاد بود. بعد از مصریان، یونانی‌ها و رومی‌ها اقوام بعدی بودند که استفاده از ریمل را شروع کردند. در نهایت، انگلیس هم استفاده از این محصول را در دهه 1880 شروع کرده و آن را با نام ماسکارا (Maschera) که نامی ایتالیایی بود، در بین مردم جا انداخت.

انواع ریمل

انواع ریمل

ریمل‌ها انواع متفاوتی دارند که هر کدام برای کاربردی متفاوت استفاده می‌شوند. در ادامه به انواع ریمل‌ها می‌پردازیم که شما باید با توجه به نوع مژه‌های خود، آن را انتخاب کنید.

ریمل حجم دهنده

ریمل‌های حجم دهنده یا Volume Mascara با ترکیباتی از موم و پلیمرهای سیلیکون، غلظت بالایی داشته و به همین دلیل سبب پرپشت دیده شدن مژه‌ها می‌شود. فرچه این ریمل‌ها، معمولاً تپل و ضخیم است تا به خوبی با یک حرکت تمام مواد ریمل را به مژه‌های پخش کند.

ریمل بلند کننده

ریمل بلند کننده یا Lengthening Mascara دارای الیافی مخصوص هستند که بعد از زدن ریمل به مژه‌ها چسبیده و ظاهر آنها را بلند از حالت طبیعی نشان می‌دهد.

ریمل فر کننده

بهترین ریمل فر کننده مژه دارای ترکیبات رزین و پلیمر بوده که سبب حفظ حالت فر در مژه‌ها می‌شود. برای استفاده از این ریمل‌ها، باید آنها را به ریشه مژه بزنید تا حالت فر را به خود گرفته و لیفت مژه را تجربه کنید.

ریمل جدا کننده

ریمل‌های جدا کننده مژه، چند ویژگی حجم دهنده، بلند کننده و ضد آب را هم‌زمان داشته و با ترکیبات خاصی که دارد، هر مژه را از مژه دیگر جدا می‌کند. باید دقت کنید که این ریمل را به طور یکنواخت روی مژه‌ها بزنید تا ظاهری زیبا و جذاب پیدا کند.

ریمل تقویتی

ریمل‌های تقویتی علاوه بر ظاهر زیبایی که مژه‌ها می‌دهند، سبب تقویت مژه نیز می‌شوند. این ویژگی به دلیل ترکیبات طبیعی در این مدل از ریمل‌ها بوده که از ریزش مژه هم جلوگیری می‌کنند.

ریمل فیبری

ریمل‌های فیبری یا Fiber Mascara به دلیل ترکیباتی که دارد، مژه‌ها را به خوبی پوشش داده و زیبایی آن را چند برابر افزایش می‌دهد.

ریمل رنگی

ریمل‌های رنگی یا Colored Mascara بهترین ریمل برای خانم‌هایی است که به دنبال تنوع هستند. این ریمل‌ها همراه با خط چشم‌های رنگی ترکیبی زیبا را به وجود آورده و ظاهری خاص به میکاپ شما می‌دهد. البته فراموش نکنید که مانند ریمل‌های اکلیلی، باید به مژه‌های پایین هم ریمل بزنید.

ریمل ضد آب

ریمل‌های ضد آب یا Waterproof Mascara دارای ترکیبات موم و روغن‌های معدنی بوده که آن را در برابر آب و تعریق مقاوم می‌کند. به شما پیشنهاد می‌شود که اگر پوستی چرب دارید، خیلی عرق می‌کنید یا دوست دارید با آرایش در استخر باشید، از این نوع ریمل‌ها استفاده کنید. همان‌طور که در بالاتر گفته شد، نباید از ریمل‌های ضد آب به طور روزانه استفاده کرد، زیرا به‌مرورزمان باعث ریزش و از بین رفتن مژه می‌شود.

ریمل اکلیلی

ریمل‌ها رنگی نوعی از ریمل‌های فانتزی هستند که در میکاپ‌های خاص کاربرد دارند. این ریمل‌ها به دلیل اکلیل‌های رنگی که داخل مواد خود دارند، باید به طور یکنواخت روی مژه پخش شده تا ظاهری زیبا و درخشان پیدا کند.

ریمل بدون سیاهی

ریمل‌های بدون سیاهی همان‌طور که اسمشان پیدا است، هیچ‌گونه ریزشی در اطراف چشم ندارند و اطراف چشم شما را سیاه نمی‌کنند.

ریمل دیفاینر

ریمل‌های دیفاینر یا Definer Mascara یک نوع ریمل همه کاره بوده و ویژگی‌های حجم دهنده، بلند کننده، ضد آب و حالت دهنده را در کنار هم دارد. این ریمل‌ها به خوبی و به طور یکنواخت روی مژه‌های پخش شده و ظاهری مرتب و جذاب را برای مژه‌های شما به ارمغان می‌آورد. از این ریمل می‌توانید به طور روزانه کنید و نگران ریزش و سیاهی در اطراف چشم خود نباشید.

ریمل ابرو

ریمل ابرو هم نوعی ریمل مناسب برای ابرو بوده که دارای رنگ‌هایی مخصوص ابرو است. این نوع ریمل، بعد از استفاده تجربه تقریبی از لیفت ابرو را به شما می‌دهد که البته برای تجربه لیفت ابرو طبیعی می‌توانید از خدمات زیبایی ابرو سایت کلون استفاده کنید.

ریمل ژله‌ای

ریمل‌های ژله‌ای به دلیل بافت انعطاف پذیری که دارند، به خوبی مژه‌ها را حالت داده و ظاهر طبیعی آنها را حفظ می‌کند. همچنین، به راحتی نیز پاک می‌شوند.

ریمل دو سر

ریمل‌های دو سر یا Double Mascara دارای دو سری بوده که یکی از آنها دارای موادی سفید رنگی است و در ابتدا برای حفاظت از مژه و حجم یافتن آن استفاده می‌شود. سری دیگر که کاربرد بلند کننده دارد، در مرحله دوم برای افزایش بلندی مژه بوده که به نوعی بهترین ریمل محسوب می‌شود.

انواع برس‌های ریمل

مراحل پاک کردن ریمل

برای پاک کردن ریمل از روی چشم‌های خود بهتر از مراحل زیر را به خوبی طی کنید تا آسیبی به مژه‌های شما وارد نشود.

در آخر

برای استفاده از بهترین ریمل در میکاپ، ابتدا باید مژه‌ها و نوع نیاز آنها را بشناسید تا ریملی مناسب انتخاب کنید. برای بهره‌مندی از خدمات زیبایی ابرو می‌توانید به آرایشگاه آنلاین کلون مراجعه کرده و از تمامی خدمات آن استفاده کنید.

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام