یک میوه پاییزی و هزار خاصیت
یک میوه پاییزی و هزار خاصیت

یک میوه پاییزی و هزار خاصیت

بالاخره فصل گریپ فروت از راه رسید و این میوه جذاب روی پیشخوان میوه فروشی ها دلبری پاییزی اش را شروع کرد. هیچ می دانید چرا باید گریپ فروت بخوریم؟!

آرایش مناسب فصل بهار

آرایش مناسب فصل بهار

بهار فصل مهمانی هاست. فصل لذت بردن از آرایش و خنده های بلند در دل مهمانی ها. با آرایش مناسب فصل بهار بیشتر آشنا شوید.

یک میوه پاییزی و هزار خاصیت

 

گریپ فروت، میوه ای شبیه پرتقال، ولی درشت تر از آن است که گاه به اندازه یک طالبی بزرگ هم رشد می کند. این میوه پاییزی از جمله مرکباتی است که حاوی ویتامین های A و C است و منبع اصلی فیبری محلول در آب به نام پکتین است. پکتین با کاهش کلسترول خون خطر بیماری های قلب و عروق را از شما دور می کند. از سمت دیگر آنزیم های چربی سوزی که در این میوه وجود دارد به کاهش وزن کمک کرده و از ذخیره قند و نشاسته در بدن جلوگیری می کنند. این میوه سرشار از ویتامین C بوده و پروتئین سازی را افزایش می دهد به همین خاطر است که گریپ فروت برای مشکلات پوستی معجزه می  کند.

یک میوه گریپ فروت سرشار از آب است. میوه های آب دار برای افرادی که در شهرهای بزرگ و آلوده زندگی می کنند و با مشکل افزایش رادیکال های آزاد در بدن رو به رو هستند بسیار مفید است. این میوه تا حد زیادی می تواند با ابتلا به سرطان هم مقابله کند. در طول سال ها، پزشکان سنتی از این میوه برای درمان انواع بیماری ها و به خصوص کمک به کاهش وزن استفاده کرده اند. آنتی اکسیدان های بسیار قوی موجود در گریپ فروت خاصیت ضد التهابی دارند و می تواند به کاهش وزن سرعت ببخشند. شاید باورتان نشود اما خوردن گریپ فروت باعث کاهش و کنترل استرس، درمان عفونت های مجاری ادرار و جلوگیری از ابتلا به انواع سرطان ها می شود.

این میوه یک سم زدای قوی است و مواد موثری برای پاک کردن کبد از سموم و مواد زائد دارد. با اضافه کردن  مقداری از آب گریپ فروت به آب آشامیدنی روزانه می توان از ورود بسیاری از باکتری های خطرناک مانند سالمونلا به بدن جلوگیری کرد. انواع قارچ های پوستی نیز با استفاده موضعی از آب این میوه قابل درمان است. اگر در فصل پاییز یا زمستان دچار عفونت ریه و بینی می شوید، از بخور آب گرم با عصاره گریپ فروت استفاده کنید. چون باعث بازشدن مجاری تنفسی و ضد عفونی شدن سینوس ها می شود.

اگر دچار خشکی پوست مخصوص فصل سرما هم شده اید می توانید از ترکیب این میوه با روغن نارگیل و استفاده از یک پنبه پوستتان را بهتر، نرم تر و شاداب تر کنید. یادتان باشد گریپ فروت سرشار از کلسیم، شکر و فسفر هم هست. به همین خاطر کاهنده اشتهای بسیار عالی خوبی است و در مبارزه با شرایط مختلفی مانند خستگی، تب، دیابت، مالریا، یبوست، مشکلات ادراری و ... به بدن کمک خواهد کرد.

از سمت دیگر گریپ فروت داروی با ارزشی برای آنفولانزا است که اسیدیته بدن را کاهش می دهد. خاصیت تلخ و تند آن از نارینژین موجود در بافت میوه است که خاصیت ضد ویروسی ، ضد قارچی، ضد باکتری و ضد التهابی دارد و همین باعث محافظت از سیستم ایمنی بدن می شود. گریپ فروت درست مانند شلیل برای حفظ سلامت پوست مفید عمل می کند. وقتی ویتامین C زیادی در بدنتان داشته باشید، پوست شما در برابر نور خورشید و آلاینده ها محافظت می شود. از دیگر خواص گریپ فروت برای پوست می توان به کاهش چین و چروک پوست و بهبود بافت آن اشاره کرد.

 

گریپ فروت ، سلامت پوست ، چین و چروک ، آنتی اکسیدان ، خشکی پوست ، کاهش وزن

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام