انواع کاشت ناخن و آشنایی کامل با آن ها
انواع کاشت ناخن و آشنایی کامل با آن ها

انواع کاشت ناخن و آشنایی کامل با آن ها

دست‌ها مدام در حال حرکت و دیده شدن هستند و زیبایی آن‌ها می‌تواند نظر دیگران را به خود جلب کند و احساس خوشایندی در افراد به وجود آورد. معمولاً بانوان اهمیت بسیار زیادی به زیبایی می‌دهند و کاشت ناخن یک

لیفت و لمینت ابرو چیست؟!

لیفت و لمینت ابرو چیست؟!

این روزها از هرگوشه ای عبارت لیفت و لمینت ابرو به گوش می خورد. اگر نمی دانید لیفت ابرو بدون جراحی چه طور است، این مطلب را بخوانید.

دست‌ها مدام در حال حرکت و دیده شدن هستند و زیبایی آن‌ها می‌تواند نظر دیگران را به خود جلب کند و احساس خوشایندی در افراد به وجود آورد. معمولاً بانوان اهمیت بسیار زیادی به زیبایی می‌دهند و کاشت ناخن یک روش جالب و اثرگذار در زیباسازی دست‌ها است.

چه چیزهایی را در مورد کاشت ناخن باید بدانیم

از سال‌ها پیش بانوان تلاش می‌کردند به‌وسیله مواد مختلف ظاهری زیباتر به ناخن‌های خود بدهند. از لاک‌های قدیمی گرفته تا ناخن مصنوعی و استفاده از موادی مثل اکلیل، راه‌های متنوعی بودند که توسط آن‌ها لایه یا جسمی بر روی ناخن قرار می‌گرفت و رنگ و طرحی جذاب به آن می‌بخشد. از چند سال پیش پدیده کاشت ناخن رواج یافت که به‌واسطه آن داشتن ناخن‌هایی زیباتر همراه با طرح‌های بی‌نظیر آسان شد. خیلی زود این کار جای خود را در بین فرایندهای زیبایی در بین بانوان پیدا کرد و هم‌اکنون در مراکز مختلفی مثل آرایشگاه یا سالن‌های زیبایی بانوان این اتفاق در حال انجام است.

از طرفی برخی از بانوان ناخن‌های بدفرم یا بدرنگی داشتند و جنس ناخن نیز به‌قدری شکننده و ضعیف بود که تحمل سایر روش‌های زیبایی را نداشت. برخی‌ها عادت به جویدن ناخن داشتند و از همین رو جسم ناخن زیبایی سابق را نداشت و تنها لاک نمی‌توانست زیبایی مد نظر را تأمین کند. این دسته از بانوان نیز از کاشت ناخن استفاده کردند تا دستانی چشم‌نوازتر داشته باشند. در این مطلب انواع کاشت ناخن را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید بهترین روش برای زیباسازی ناخن‌ها را بشناسید.

کاشت ناخن پودری

این روش تقریباً محبوب‌ترین و پرکاربردترین روش کاشت ناخن است. در این روش مواد اکریلیک به همراه لیکویید ترکیب می‌شوند تا ماده سختی به وجود آید که بر روی ناخن کشیده خواهد شد. برای ایجاد سطح مناسب کاشت ناخن، قبل از طراحی نهایی توسط مواد ترکیب شده، سطح را با سوهان‌کشی صاف می‌کنند و ناخن را به مایع قارچ آغشته می‌کنند. این روش از دوام و استحکام بسیار خوبی برخوردار است و فرایند سخت و پیچیده‌ای هم ندارد.

کاشت ناخن ژله‌ای

در روش ژله‌ای سه لایه مختلف ژل با نام‌های بیلدینگ ژل، فینیشینگ ژل و تاپ شاین بر روی سطح ناخن ایجاد می‌شود. هر لایه ژل که بر روی پوست کشیده می‌شود دست باید در دستگاه UV قرار بگیرد تا ژل به‌خوبی خشک شود. در آخرین مرحله نیز برای از بین بردن حالت چسبندگی ژل از کلینز استفاده می‌شود. در شهرهایی با آب‌وهوای مرطوب کاشت ناخن بدین صورت توصیه نمی‌شود زیرا رطوبت ممکن است طرح و لایه‌ها را تخریب کند و بهتر است از انواع کاشت ناخن استفاده شود.

کاشت ناخن قالبی

سومین نوع از انواع کاشت ناخن به‌صورت قالبی یا دو‌آل است. در این روش مواد تشکیل‌دهنده ناخن در قالبی ریخته می‌شوند و سپس قالب بر روی ناخن قرار داده می‌شود. به‌تدریج مواد درون قالب خشک شده و قالب را می‌توان از مواد جدا کرد. این روش جزو سریع‌ترین‌ها و راحت‌ترین روش‌های انواع کاشت ناخن است اما باید دقت داشت که استحکام و ماندگاری بالایی نخواهد داشت و اجرای آن نیز با چالش‌هایی مثل ورود هوا به ناخن همراه است. این روش نیاز به سوهان‌کاری ندارد اما به دلیل معایب ذکر شده کمتر در مراکز خدمات کاشت ناخن استفاده می‌شود.

کاشت ناخن اکلیلی

این روش تشابه زیادی با کاشت ناخن پودری دارد با این تفاوت که در هنگام کاشت از اکلیل برای طراحی و تأمین مواد اولیه ناخن استفاده می‌شود. در این روش با استفاده از اکلیل قسمت فرنچ ناخن طراحی یا بازطراحی می‌شود. باوجوداینکه این روش همچنان طرفدارانی دارد اما جزو روش‌های قدیمی و کم‌استفاده کاشت ناخن محسوب می‌شود.

کاشت ناخن فیبر یا گیاهی

این روش تقریباً شباهت زیادی به روش ژله‌ای دارد با این تفاوت که مواد تشکیل‌دهنده ژل گیاهی است. از مواد گیاهی برای عدم ایجاد حساسیت و سلامت پوست استفاده می‌شود و همانند روش ژله‌ای پس از هر کشیدن هر لایه ژل نیاز به قرارگیری دست در دستگاه UV وجود دارد. این روش جزو سالم‌ترین انواع کاشت ناخن است و بانوانی که دچار حساسیت‌های پوستی هستند بهتر است از این روش استفاده کنند.

کاشت ناخن دیپینگ

در روش دیپینگ ابتدا زیرسازی و سوهان‌کشی به طور کامل انجام می‌شود و سپس بدون استفاده از لیکویید کاشت ناخن صورت می‌گیرد. در این روش تنها از پودر و پرایمر برای کاشت ناخن استفاده می‌شود. پس از زیرسازی و سوهان‌کشی می‌بایست ناخن به یک لایه پرایمر آغشته شود و به‌صورت عمودی داخل پود فرو رود. این کار باید در چند مرحله تکرار شود و پس از رسیدن به طرح مد نظر سوهان‌کشی مجددا انجام شود.

کاشت ناخن فرنچ

در روش فرنچ ابتدا یک خط لبخند روی ناخن با استفاده از ژل فشرده سفید ایجاد می‌شود که باعث ایجادی زیبایی در ابتدا ناخن خواهد شد. سپس مابقی سطح به‌وسیله پودر اکریلیک، کلیر و یا صورتی ملایم پوشانده خواهد شد. پس از طراحی قسمت بالایی سوهان‌کاری، بافرینگ و شاینینگ طبق روش‌های مرسوم انجام خواهد شد.

کاشت ناخن آکواریوم

اگر به دنبال ناخن‌های خاص هستید این روش می‌تواند برای شما مناسب باشد. روش کاشت ناخن آکواریوم یکی از عجیب‌ترین انواع کاشت ناخن است. در این روش دو تیپ بر روی هم چسبانده می‌شوند و فضای بین آن‌ها توسط آب مقطر و اکلیل پر می‌شود. آب مقطر در فضای خالی امکان حرکت دارد و به‌تبع آن اکلیل‌ها نیز متحرک هستند. در این حالت یک آکواریوم بسیار کوچک بر روی ناخن شما ایجاد شده است که زیبایی و جذابیت خاصی به دست شما خواهد داد.

کاشت ناخن بیبی بومر یا هایلایت

در روش هایلایت دو رنگ به طور هم‌زمان در قسمت ریشه و انتهای ناخن به‌صورت ترکیب شده استفاده می‌شود. ترکیب باید طوری باشد که مرز تشخیصی برای دو رنگ به وجود نیاید و ترکیب آن‌ها به‌صورت هایلایت باشد. در ابتدا باید یک لایه ژل بیس برای زیرسازی بر روی ناخن کشیده شود و ناخن برای ۳ دقیقه در دستگاه UV قرار بگیرد. سپس از پودر بیبی بومر سفید در نوک ناخن استفاده می‌شود و پودر تا ریشه کشیده خواهد شد.

هرچه به ریشه نزدیک‌تر می‌شویم میزان رنگ باید کمتر شود. پس از پودر بیبی بومر با رنگی متفاوت (هلویی یا صورتی) را از ریشه تا انتهای ناخن کشیده خواهد شد. به‌مانند لایه قبل در این لایه نیز باید با دور شدن از ریشه میزان رنگ کمتر شود.

باید به میزان رنگ‌‌ها بسیار دقت کرد زیرا حالت هایلایت را میزان رنگ‌ها مشخص می‌کنند و در صورت زیاد و کم شدن خطر مرز بین دو رنگ مشخص خواهد بود که جنبه زیبایی نخواهد داشت. پس از اتمام این کار با گیره استحکام را در دو طرف ناخن ایجاد کرده و به مدت ۲ دقیقه ناخن در دستگاه UV قرار خواهد گرفت. پس از خروج ناخن سوها‌ن‌کاری و استفاده از تاپ کت براق انجام می‌شود و مجدداً دست در دستگاه قرار می‌گیرد.

تصویر ۳

جمع‌بندی

این روزها انواع کاشت ناخن برای سلیقه‌های مختلف ایجاد شده است و همچنین روش‌های مختلفی با ویژگی‌های متفاوت طراحی شده تا تمام بانوان با هر نوع سلیقه‌ای بتوانند ناخن‌هایی جذاب و دیدنی داشته باشند. بانوان در بازه‌های زمانی مختلف کاشت ناخن را به‌صورت مکرر انجام می‌دهند و از همین جهت شناخت انواع کاشت ناخن کمک زیادی به انتخاب بهترین روش به شما خواهد کرد.

روش‌های متفاوت معایب و مزایای مختلفی دارند و همچنین سطح و نوع زیبایی آن‌ها نیز تفاوت دارد. از طرفی برخی روش‌ها هزینه‌های بیشتر و برخی هزینه کمتری دارد. با شناخت مناسب از تمام روش‌ها می‌توانید زیباتر ناخن‌ها را با کمترین هزینه ممکن و زحمت بر روی دست خود داشته باشید.

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام