روانشناسی آرایش
روانشناسی آرایش

روانشناسی آرایش

شیوه آرایش کردن ما تا حد زیادی از شخصیتمان حرف می زند. هیچ می دانید چرا بعضی از زنان همیشه چشم هایشان را زیاد آرایش می کنند یا به رژ قرمز علاقه دارند؟!

مرد و زن ندارد!

مرد و زن ندارد!

بسیاری از زنان چون توانِ رسیدن به سلیقه جامعه مردسالار را ندارند و از قرار گرفتن در قالب های تنگ جنسیتی خسته شده اند، افسرده می شوند. این مطلب را بخوانید.

روانشناسی آرایش

شاید تیتر این مطلب برای شما عجیب باشد و فکر کنید مگر آرایش هم روانشناسی دارد! هیچ وقت فکر کرده اید چرا همیشه دوست دارید یک نوع خاصی از آرایش را روی صورتتان پیاده کنید؟! فکر می کنید بیشتر به صورتتان می آید ولی علاقه بیش از حد شما به یک رنگ خاص از رژ لب چه؟! باورتان بشود که نوع خاص آرایش کردن شما می تواند تا حد زیادی شخصیت درونی تان را نشان دهد.

 

 آرایش ، رژ گونه ، روانشناسی ، آرایش طبیعی ، آرایش ساده ، آرایش غلیظ ، آرایش براق

 

روانشناسی آرایش طبیعی

اگر شما یا یکی از دوستانتان همیشه به دنبال یک آرایش طبیعی و شبیه گریم هستید، دارید سعی می کنید یکی از خصوصیات بارزتان را به نمایش بگذارید. افرادی که به این نوع آرایش علاقمند هستند، در زمان بروز مشکلات و بحران ها (چه قبل و چه بعد از آن) می توانند آرامش خود را کنترل کنند. هرچند فکر کنیم که طبیعت ساده گیر این دسته از زنان معنی انفعال می دهد، اما افرادی که به آرایش طبیعی علاقمند هستند از دسته انسان های بسیار خلاق و پر ایده محسوب می شوند. با این حال این زنان ایده های خود را به صورت گزینشی برای شما مطرح می کنند. چرا که آنها همواره می ترسند وضعیت با ثبات موجود را خراب کنند. عاشقان آرایش ساده در جمع دوستانشان به افرادی مهربان و عاقل  مشهور می شوند و این درحالی است که در محیط کار مدت زیادی طول می کشد تا همکاران متوجه این خصوصیت آنها بشوند. شاید باورتان نشود ولی این زنان به کسانی که آرایش های غلیظ می کنند احترام می گذارند و در این باره نظر منفی ندارند، در حالی که برعکس این داستان صادق نیست. تمام آرایش روزانه زنانی که به آرایش طبیعی علاقه دارند به خط چشم یا ریمل، رژگونه و رژلب منحصر می شود.

روانشناسی آرایش غلیظ

اگر آرایش های پر رنگ را می پسندید و علاقمند این هستید که یک بخش از صورتتان را بیشتر از بقیه قسمت ها آرایش کنید، احتمالا فردی با اعتماد به نفس هستید. حتما شما هم می شناسید زنانی را که همیشه رژ لب قرمز و پر رنگ می زنند. احتمالا در کیف آرایش زنانی که لبانشان را فقط به صورت قرمز قبول دارند، یک رژ لب کم رنگ هم پیدا می شود که گاهی از آن استفاده می کنند. ولی این دسته از افراد فقط چهره خودشان را با همان رنگ غلیظ دوست دارند. زنان رژ قرمز، افرادی مقتدر هستند که به مسائل کوچک اهمیت نمی دهند. آنها دوست دارند موضوعات بزرگ را گسترش دهند و درباره هر مساله ای مدت ها تحقیق می کنند. این افراد ممکن است در آرایش کردن بقیه صورت حساسیتی به خرج ندهند و تنها یک رژ قرمز و جذاب را به همه چیز ترجیح دهند. این افراد معمولا بسیار سخت کار می کنند، کمال گرا هستند و از نظر همکاران افرادی بسیار کارآمد در حوزه کاری شان شناخته می شوند. جالب است بدانید رژ قرمزها در میان مردان زنانی جذاب و اغواگر شناخته می شوند. تحقیقات علمی اثبات کرده اند که مغز مردان، چشم های درشت، موهای مشکی و لب های قرمز را به عنوان منبع استروژن (هورمون زنانه بروز صفات جنسی) بالا شناسایی می کند. این تحقیقات بررسی کرده اند که مردان به دلیل تاریخی هنوز هم در هنگام رو به رو شدن با یک زن جدید، این علائم را به عنوان سلامت زن برای باروری شناسایی می کنند. اما اگر شما به آرایش چشم غلیظ علاقمند هستید و دوست دارید چشمانتان جذاب ترین نقطه صورتتان باشد، افرادی نسبتا خلاق (از نظر هنری) هستید که همواره به دنبال خلق ایده های تازه هستند. بسیاری از نقاشان برجسته زن دنیا، تنها به آرایش غلیظ چشم هایشان اهمیت می دهند. ریمل زدن به مژه و ابرو و پر رنگ کردن کل آرایش چشم، نشان دهنده قصد شما برای جوان نشان دادن خود است. اما فرشتگان احساسات و عواطف دوست دارند چشم هایشان را به سبک اسموکی آرایش کنند. اگر شما همیشه احساساتتان درگیر می شود ولی آن را بروز نمی دهید، احتمالا از عاشقان آرایش چشم دودی و اسموکی هستید. با این حال آرایش چشم گربه ای نشان دهنده این است که شما خودتان را فردی زیبا می دانید و از این زیبایی اطمینان هم دارید. چشم گربه ای ها به جزئیات کوچک اهمیت می دهند چون فکر می کنند تاثیر مهم مسائل بزرگ در همین چیزهای جزئی است. برای همین است که دوست چشم گربه ای شما به طعم پاستیل همان قدر اهمیت می دهد که شما به وضعیت تحصیلیتان! رژ گونه زیاد نشان دهنده لذت بردن از زندگی و علاقمندی به کارهای هیجانی است. آنها که رژگونه های پر رنگ می زنند، معمولا دوستان بسیاری دارند و در اصطلاح رفیق باز محسوب می شوند.

روانشناسی آرایش براق و اکلیلی

آرایش براق یا اکلیلی از آن نوع آرایش هایی است که برای همه زنان پذیرفتنی نیست. لب های بسیار براق نشان دهنده شور و شوق جوانی هستند اما در کنار آن معمولا افرادی که مرتب از برق لب استفاده می کنند،در نظر دیگران بسیار نابالغ به نظر می رسند. دلیل این مساله این نیست که برق لب آنها را کوچک نشان بدهد، بلکه تمایل زیاد به برق زدن لب نشان گر نبود اعتماد به نفس بزرگسالی است. اگر خط چشم های رنگی، براق یا اکلیلی همیشه در آرایش شما وجود دارند، احتمالا شما شخصیتی هستید که از خطر کردن وحشت ندارید. یعنی همیشه خودتان را در برابر چالش ها آماده می دانید و عاشق الهام بخشی از اطرافتان هستید. شیوه نامتعادل و غلیظ استفاده از رنگ های اکلیلی بسیار دخترانه است اما اگر شما در سن بالای سی و در مهمانی ساده یا به طور روزمره این نوع آرایش می کنید، باید هر چه زودتر به دنبال راهی باشید که خودپسندی تان را به حالت متعادل دربیاورید.

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام