لیست لوازم آرایشگاه زنانه و نکات مهم برای خرید آن‌ها
لیست لوازم آرایشگاه زنانه و نکات مهم برای خرید آن‌ها

لیست لوازم آرایشگاه زنانه و نکات مهم برای خرید آن‌ها

یکی از دغدغه‌های خانم‌هایی که قصد راه‌اندازی آرایشگاه دارند و می‌خواهند از این شغل کسب درآمد کنند، انتخاب و خرید لوازم آرایشگاه است.

فصل عروسی از راه رسید

فصل عروسی از راه رسید

نوبت شما رسیده که عروس زیبای شب رویاهایتان باشید. اما به همین سادگی هم که نیست... برای بهترین عروس بودن باید از اقدامات قبل از این جشن با خبر باشید.

یکی از دغدغه‌های خانم‌هایی که قصد راه‌اندازی آرایشگاه دارند و می‌خواهند از این شغل کسب درآمد کنند، انتخاب و خرید لوازم آرایشگاه است. لازم است پیش از کاری ابتدا یک لیست از تمامی وسایل مورد نیاز آرایشگاه زنانه تهیه شود. داشتن چنین لیستی از وسایل سالن‌های زیبایی که می‌تواند شامل قفسه‌ها و آینه باشد تا انواع لوازم آرایش و تیغ و قیچی، اولین قدم برای موفقیت در این حرفه است.

ما در این مقاله سعی کردیم در تهیه این لیست کار شما را آسان‌تر کنیم و لوازم آرایشگاه زنانه و نکاتی که باید در مورد آن‌ها بدانید را بررسی کرده‌ایم. بنابراین اگر به تازگی وارد این حرفه یعنی آرایشگری شده‌اید و قصد راه‌اندازی آرایشگاه زنانه را دارید از شما دعوت می‌کنیم همراه ما باشید.

وسایل چیدمان آرایشگاه

اولین چیزی که توجه مشتری را هنگام ورود به آرایشگاه جلب می‌کند، مبلمان، اسباب و نحوه دکوراسیون آرایشگاه است. هر چه چیدمان وسایل آرایشگاه زیباتر و شیک‌تر باشد توجه مشتری بیشتر جلب می‌شود. داشتن مبلمان راحت و شیک که با فضای سالن زیبایی همخوانی دارد از بخش‌های با اهمیت دکوراسیون فضای داخلی آرایشگاه است. وسایل مربوط به خدمات آرایش و اصلاح، رکن اساسی راه‌اندازی سالن آرایشی هستند که باید با دقت انتخاب و خریداری شوند. لازم است تمامی وسایل مربوط به چیدمان از لحاظ رنگ همخوانی داشته باشد. از طرفی استفاده از رنگ‌های شاد در ایجاد فضایی دلچسب در آرایشگاه بسیار تأثیرگذار است. علاوه بر مبلمان باید در انتخاب میز منشی، کف پوش مناسب، شلف‌ها و قفسه‌ها نیز دقت و سلیقه لازم را داشته باشید.

آینه‌ها

آینه یکی از اصلی‌ترین لوازم آرایشگاه است که در هر سالن زیبایی وجود دارد. در واقع آرایشگاه بدون اینه، ناقص است. هنگام تهیه آینه برای آرایشگاه دقت کنید که متناسب با ابعاد دیوار‌های خالی آرایشگاه آینه‌هایی در اندازه و تعداد مناسب انتخاب کنید. آینه‌ها انواع و ابعاد گوناگونی دارند و شما می‌توانید با توجه به سلیقه و نیاز خود آن‌ها را خریداری کنید. تعدادی از آینه‌های سالن زیبایی می‌تواند روی دیوار نصب و تعدادی بر روی قفسه و کشو‌های سالن قرار بگیرد.

صندلی اصلاح

انتخاب صندلی اصلاح بر اساس راحتی و دوام بسیار اهمیت دارد. توصیه می‌شود در هنگام خرید صندلی اصلاح دقت کنید که از کیفیت مطلوبی برخوردار باشد، به گونه‌ای که وقتی مشتری روی آن می‌نشیند راحت باشد. چرا که هر چقدر مشتری‌ها در سالن شما احساس آرامش و راحتی بیشتری بکنند، برای شما و شغلتان بهتر است. از طرفی صندلی اصلاح باید دوام کافی را داشته باشد و مدل و جنس آن مرغوب باشد.

وسایل اصلاح صورت و ابرو

اصلاح صورت به روش‌های مختلفی و با ابزاری همچون بند، تیغ اصلاح، وکس و موم انجام می‌شود. این ابزار و وسایل استفاده از وکس را باید به درستی و با کیفیت مطلوب تهیه کنید. دقت کنید که هر یک از این وسایل باید به گونه‌ای انتخاب شوند که به صورت مشتری آسیب نرسانند. از وسایل تمیزکاری ابرو نیز می‌توان به قیچی ابرو، موچین و تیغ اصلاح ابرو اشاره کرد. پس در انتخاب این ابزار دقت بالایی به خرج دهید چرا که انتخاب آن ها تا حد زیادی می‌تواند در هنگام ارائه خدمات زیبایی ابروها به شما کمک کند تا خدمات بهتری ارائه دهید.

وسایل کوتاهی و آرایش مو

کوتاهی و شنیون مو از مهم‌ترین خدماتی است که در آرایشگاه‌ها عرضه می‌شود. وسایل مربوط به این خدمات باید به طور کامل و با کیفیت مطلوب تهیه شود. در ادامه لیست لوازم کوتاهی و آرایش مو آرایشگاه زنانه را ارائه داده‌ایم:

پیش بند، انواع‌شانه، آب پاش، قیچی و تیغ مناسب و جنس خوب، سشوار، سنجاق مو، کلیپس، بیگودی، بابلیس، اتو مو، اسپری مو، شامپو و...

سینک مخصوص شستن مو‌ها

در هر آرایشگاهی لازم است یک یا چند سینک مخصوص شستشوی دست، صورت و مو‌ها وجود داشته باشد. این سینک‌ها بیشتر برای شستن مو پس از کوتاه کردن آن کاربرد دارد. بنابراین هنگام خرید لوازم آرایشگاه زنانه دقت کنید که سینک مناسبی برای سالن زیبایی خود تهیه کنید.

 

لوازم موردنیاز برای کوتاهی و آرایش مو

وسایل رنگ کردن مو

برای انجام خدمات رنگ مو در آرایشگاه لازم است تمام امکانات، از سرشور استاندارد گرفته تا سشوار تهیه شود.

لیست لوازم آرایشگاه زنانه مربوط به رنگ کردن مو:

 

هنگام خرید سرشور‌های آرایشگاهی به استاندارد بودن آن دقت کنید. این تجهیزات باید به گونه‌ای باشند که هنگام استفاده، مشتری احساس راحتی کند و به سر، گردن و کمر او آسیبی نرسد. اندازه سرشور‌ها باید بزرگ و جادار باشد.

 

لوازم خدمات آرایش صورت

از دیگر خدمات اصلی سالن‌های زیبایی در رابطه با آرایش یا میکاپ صورت است. وسایل آرایش صورت باید از کیفیت و جنس مطلوبی برخوردار باشند و برای مشتری مشکلات پوستی ایجاد نکنند.

برخی از مهم‌ترین لوازم آرایشی عبارتند از:

پرایمر، کرم پودر، کانسیلر، پنکیک، کانتور، های‌لایت، سایه چشم و ابرو، خط چشم، ریمل، رژ لب، انواع پد، قلم مو و براش آرایشی و...

ابزاری همچون پد، بیوتی بلندر، براش و قلمو‌ها باید متنوع و با کارایی‌های مختلف خریدار شوند که علاوه بر کیفیت و نرمی مناسب دوام خوبی هم داشته باشند.

 

وسایل خدمات‌مانیکور و پدیکور

بعضی سالن‌های آرایشی، بخش‌هایی برای خدمات مرتبط با ناخن از جمله‌ مانیکور و پدیکور دارند. امروزه این قسمت از خدمات زیبایی بسیار پر طرفدار بوده و مشتری‌های خاص خود را دارد. بنابراین می‌توانید قسمتی از آرایشگاه خود را به انجام تمیزکاری ناخن، کاشت ناخن، ژلیش، برداشت و ترمیم آن اختصاص دهید. لازم است در این کار مهارت کافی داشته باشید و علاوه بر آن از مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین مواد اولیه و مدرن‌ترین ابزار برای این کار استفاده کنید.

 

لیست وسایل خدمات ‌مانیکور و پدیکور در آرایشگاه زنانه:

اتاق استراحت و لوازم آن

هر سالن زیبایی احتیاج به یک اتاق جداگانه مخصوص استراحت دارد. مزیت داشتن چنین بخشی در آرایشگاه این است که خانم‌هایی که نوزاد دارند یا باردارند و یا دارای شرایط خاص دیگری هستند می‌توانند تا زمانی که نوبت به خدمات آن‌ها می‌رسد در اتاق استراحت بمانند. در بعضی شرایط نیز ممکن است امکان حضور در آرایشگاه را نداشته باشید. در این صورت می‌توانید از خدمات آرایشگاه سیار زنانه بهره ببرید.

برای طراحی مناسب اتاق استراحت آرایشگاه دقت کنید که امکانات کافی فراهم باشد. مثلاً در فصل زمستان از وسایل گرمایشی مناسب برخوردار باشد. از دیگر وسایل مورد نیاز رستینگ روم یا اتاق استراحت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

در آخر

در مطالب فوق سعی کردیم تمامی وسایل موردنیاز برای آرایشگاه‌های زنانه را به شما معرفی کنیم. توجه کنید که خرید این لوازم باید به گونه‌ای باشد که مجبور نشوید مدام آن‌ها را تعویض کنید و چندین بار هزینه بپردازید. از همان ابتدای راه‌اندازی سالن آرایشی، سعی کنید وسایل مرغوب و درجه یک خریداری کنید. علاوه بر آن ایجاد یک فضای دلچسب و راحت که به مشتری حس خوب بدهد نیز بسیار در جذب مشتری اهمیت دارد. یکی از راه‌های ایجاد راحتی و حس خوب، انتخاب هوشمندانه وسایل و چیدمان و ترکیب رنگ آن است.

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام