لیست خرید لوازم آرایش عروس و نکات مهم در مورد آن
لیست خرید لوازم آرایش عروس و نکات مهم در مورد آن

لیست خرید لوازم آرایش عروس و نکات مهم در مورد آن

لیست کاملی از لوازم آرایشی عروس و مهم‌ترین نکاتی که هنگام انتخاب میکاپ باید به آن توجه کنید تا در روز عروسی چهره‌ای زیبا و خیره و کننده داشته باشید. پس از تمام شدن فرایند برنامه‌ریزی برای روز عروسی.

انواع کاشت ناخن و آشنایی کامل با آن ها

انواع کاشت ناخن و آشنایی کامل با آن ها

دست‌ها مدام در حال حرکت و دیده شدن هستند و زیبایی آن‌ها می‌تواند نظر دیگران را به خود جلب کند و احساس خوشایندی در افراد به وجود آورد. معمولاً بانوان اهمیت بسیار زیادی به زیبایی می‌دهند و کاشت ناخن یک

لیست کاملی از لوازم آرایشی عروس و مهم‌ترین نکاتی که هنگام انتخاب میکاپ باید به آن توجه کنید تا در روز عروسی چهره‌ای زیبا و خیره و کننده داشته باشید.

پس از تمام شدن فرایند برنامه‌ریزی برای روز عروسی، معمولاً اولین چیزی که برای عروس مهم است، بی‌نقص بودن آرایش است. با اینکه معمولاً این کار توسط آرایشگران حرفه‌ای انجام می‌شود، داشتن یک لیست مناسب از لوازم آرایشی برای روز عروسی مهم است. در این مقاله تعدادی از لوازم آرایشی ضروری و نکاتی که هنگام خرید باید آن‌ها را در نظر بگیرید را بررسی می‌‌‌کنیم.

مراقبت‌های پوستی قبل از میکاپ

  1. عصاره گل رز و ضدآفتاب

پوست خوب و شاداب مهم‌ترین فاکتوری است که برای داشتن یک آرایش بی‌نظیر باید در نظر داشت. پس بهتر است اول از مراقبت‌های پوستی شروع کنیم. اولین چیزی که باید در لیست خرید خود یادداشت کنید، عصاره گل رز یا همان رز واتر است. عصاره گل رز یک تونر طبیعی است که پوست را مرطوب می‌کند و در طول روز شادابی و طراوت پوست را حفظ می‌کند.

مورد بعدی ضدآفتاب است. یکی دیگر از موارد مهم در لیست خرید ضد آفتاب با حداقل SPF50 برای محافظت از پوست در برابر آفتاب است. اگر مراسم در روز و یا در فصل تابستان برگزار می‌شود این آیتم اهمیت خیلی زیادی دارد.

  1. مرطوب‌کننده

پس از لایه‌برداری صورت و آماده‌سازی پوست، استفاده از مرطوب‌کننده قبل از استفاده از لوازم آرایشی می‌تواند تأثیر زیادی روی زیبایی آرایش داشته باشد. یک لایه نازک مرطوب‌کننده سطح پوست را صاف می‌کند و باعث می‌شود آرایش صورت یک‌دست‌تر دیده شود.

 

لوازم آرایشی مخصوص عروس

  1. پرایمر

قبل از بحث راجع‌به لوازم آرایشی مایع غلیظ مثل کانسیلر یا کرم پودر، باید یک پرایمر خوب انتخاب کنید. پرایمر یک سطح صاف و بی‌نقص برای بقیه میکاپ آماده می‌کند و همچنین ماندگاری آرایش را روی صورت افزایش می‌دهد. پرایمر همچنین یک سطح محافظتی بین پوست شما و لوازم آرایشی ایجاد می‌کند که جلوی بروز هرگونه حساسیت پوستی را می‌گیرد. پرایمرها برای پوست‌های خشک، چرب و مختلط متفاوت هستند و افراد باید متناسب با پوست خود پرایمر تهیه کنند.

  1. کرم پودر

کرم پودر، فونداسیون و پایه تمام میکاپ محسوب می‌شود. برای انتخاب کرم پودر مناسب باید به نکاتی توجه کرد. کرم پودر باید غلظت مناسبی داشته باشد تا بتواند تمام نقص‌های صورت را بپوشاند. همچنین کرم پودری که انتخاب می‌کنید باید برای نوع و رنگ پوست شما مناسب باشد پس از رنگ‌های خیلی روشن‌تر یا تیره‌تر از رنگ پوست خودتان پرهیز کنید چون آرایش هرچه طبیعی‌تر باشد زیباتر است.

  1. پنکیک

پنکیک معمولاً برای مات کردن بخش‌هایی از صورت و همچنین کنترل کردن درخشش پوست استفاده می‌شود. برای محکم کردن کانسیلر و کرم پودر استفاده از پنکیک ضروری است. پنکیک ماندگاری آرایش شما را بالا می‌برد.

  1. کانسیلر

کانسیلر یکی از اساسی‌ترین نیازهای هر لیست آرایشی است. با کانسیلر تمام لک ها، نقص‌ها و آثار خستگی را می‌توان از روی صورت محو کرد. کانسیلر همچنین بهترین ابزار برای ازبین‌بردن آثار خستگی و تیرگی زیر چشم است. اصلی‌ترین هدف کانسیلر، بخشیدن تازگی به چهره شماست.

  1. کانتور

وظیفه کانتور بهبود ابعاد صورت است. با استفاده از کانتور می‌توان صورت را باریک‌تر نشان داد. استفاده‌های معمول دیگر از کانتور تیزتر نشان دادن بینی، کوچک‌تر نشان دادن پیشانی و زاویه دار کردن فک و ... هستند. البته در استفاده از کانتور باید محتاط عمل کرد زیرا استفاده بیش از حد از کانتور می‌تواند چهره را غیرطبیعی نشان دهد.

  1. هایلایتر

هایلاتر درخشش زیبایی به صورت شما می‌دهد. در زوایای خاص و نقاط مشخصی در صورت، هایلایتر صورت شما را خیره کننده می‌کند. هایلایترها در انواع مختلفی از جمله مایع، جامد و پودری موجود است. برای آرایشی طبیعی می‌توانید از نوع مایع آن استفاده کنید.

  1. رژ گونه

رژ گونه صورت شما را زنده و با طراوت نشان می‌دهد. بهترین انتخاب برای رژ گونه رنگی است که با بقیه طیف رنگی آرایش شما هماهنگ باشد.

 

  1.  پالت سایه چشم

بدون سایه چشم، هیچ آرایشی کامل نیست. برای انتخاب بهترین پالت سایه چشم باید یک دامنه رنگی خاص را در نظر داشته باشید. عموماً پالت مناسب باید طیفی از رنگ‌های متالیک، براق، طبیعی و رنگ‌های تیره را در بر بگیرد.

  1. خط چشم

یکی دیگر از لوازم آرایشی ضروری که ظاهر شما را زیبا می‌کند خط چشم است. از سبک‌های خط چشم مانند بالدار، چشم گربه‌ای و... گرفته تا برجسته کردن فرم چشم، خط چشم تنها چیزی است که شما نیاز دارید. در حالی که خط چشم مشکی رایج‌ترین انتخاب است، می‌توانید رنگ‌های مختلف را هم امتحان کنید.

  1. ریمل

ریمل مژه‌های طبیعی شما را تیره‌تر، ضخیم‌تر و مقاوم‌تر نشان دهد. ریمل طول و حجم مژه‌ها را افزایش می‌دهد تا پرتر به نظر برسند و توجه بیشتری را به چشم‌های شما جلب می‌کند. شما می‌توانید یک ریمل ضد آب انتخاب کنید که در طول روز ثابت بماند.

  1. مداد ابرو

مداد ابرو همچنین باید در لیست محصولات آرایش عروس قرار گیرد زیرا می‌تواند آرایش چشم‌ها را تیره‌تر و برجسته‌تر کند. نمی‌توان از حالت دادن به ابروها غافل شد زیرا آنها تفاوت چشمگیری در ظاهر کلی آرایش ایجاد می‌کنند. توصیه می‌شود برای بهترین نتیجه، مداد ابرو با سایه مشابه رنگ ابرو انتخاب کنید. همچنین می‌توانید ژل ابرو را به لیست محصولات آرایش خود اضافه کنید.

  1. مژه مصنوعی

مدت زیادی نمی‌گذرد که روند مژه مصنوعی جهان عروسی را فرا گرفته است. اگر دوست دارید ظاهری دراماتیک داشته باشید، فراموش نکنید که در لیست لوازم آرایش مژه مصنوعی و چسب مخصوص مژه را قرار دهید.

  1. رژ لب یا برق لب

رژلب چیزی است که ظاهر شما را کامل می‌کند. طیف وسیعی برای انتخاب رژ لب وجود دارد از مایع، مات گرفته تا سایه های مختلف جسورانه یا مینیمال، اما در نهایت بستگی به سبک شما و نوع ظاهری دارد که می‌خواهید انتخاب کنید.

  1. خط لب

از خط لب برای پر کردن لبه‌های بیرونی لب استفاده می‌‌شود تا ناهمواری‌ها به حداقل برسد و ظاهر شما را منظم بماند. اگرچه خط لب از لوازم اجباری آرایش نیست اما خط لب به طور کلی رژ لب شما را بهتر نشان می‌دهد و ماندگاری آن را افزایش می‌دهد.

 

سایر لوازم آرایش عروس

چه آرایش عروس در منزل انجام شود و چه در آرایشگاه، به جز لوازم اصلی میکاپ، موارد دیگری هم هستند که توجه به آن‌ها می‌تواند کار شما را بسیار آسان کند.

  1. براش ها و برس ها

سایر موارد مورد نیاز برای آرایش عروسی شامل لوازم آرایش و برس است. انواع برس‌های مناسب برای آرایش چشم، رژگونه، هایلایت یا حتی کرم پودر وجود دارد. قلم موی باکیفیت، روش کاربرد و ترکیب را آسان‌تر و یکپارچه می‌کند.

 

  1. اسفنج های آرایشی

یک اسفنج آرایشی می‌تواند به راحتی کانسیلر و کرم پودر شما را ترکیب کند. مطمئن شوید که اسفنج‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند در غیر این صورت کرم پودر شما به راحتی پخش نمی‌شود.

 

  1. فرمژه

خانم‌هایی که به هر دلیلی دوست ندارند از مژه‌های مصنوعی استفاده کنند، با فرمژه می‌توانند حتی بدون استفاده از ریمل‌های غلیظ، مژه‌های خود را بلندتر و کشیده‌تر جلوه دهند.

در آخر

روز عروسی شما، روزی است که صدها عکس و فیلم از شما گرفته می‌شود و این عکس‌ها برای مدتی طولانی یادآور خاطرات به یاد ماندنی این روز خواهند بود. به همین دلیل داشتن آرایشی بی‌عیب و نقص و در عین حال طبیعی در این روز از اهمیت زیادی برخوردار است.

در این مقاله تعدادی از اقلام آرایشی مهمی که باید در لیست خرید روز عروسی باشند و نکاتی که باید در انتخاب آن‌ها رعایت شود را بررسی کردیم. امیدواریم که این مقاله بتواند در انتخابتان شما را یاری کند.

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام