آرایش کودکان و مهم ترین نکاتی که باید در مورد آن بدانید.
آرایش کودکان و مهم ترین نکاتی که باید در مورد آن بدانید.

آرایش کودکان و مهم ترین نکاتی که باید در مورد آن بدانید.

امروزه انجام انواع بافت مو بین دختران و بانوان بسیار رایج شده و به صورت موقت و طولانی مدت انجام می‌شود. بافت مو که از گذشته در بین زنان اقوام و کشورهای مختلف رایج بوده و به عنوان نوعی آرایش و زیبندگی

آیا موهای من ریزش دارد؟!

آیا موهای من ریزش دارد؟!

گاهی ریزش مو در سطحی است که شما نمی توانید به درستی متوجه شوید باید نگران باشید یا خیر! هیچ می دانید که اصلا کی باید نگران ریزش مو باشید یا چه کارهایی برای آن انجام دهید؟!

امروزه انجام انواع بافت مو بین دختران و بانوان بسیار رایج شده و به صورت موقت و طولانی مدت انجام می‌شود. بافت مو که از گذشته در بین زنان اقوام و کشورهای مختلف رایج بوده و به عنوان نوعی آرایش و زیبندگی محسوب می‌شده است انواع مختلفی دارد اعم از آفریقایی، تیغ ماهی، زیگزاگی، سبدی، گره‌ای و غیره که هم برای موهای بلند و هم برای موهای کوتاه در کف سر یا کنار آن قابل استفاده است.

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به انجام انواع بافت مو علاقه دارید برای یادگیری دو مدل کاربردی و زیبا این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

انواع بافت مو مدل زیگزاگی

برای انجام انواع بافت مو با مدل زیبا و خاص زیگزاگی در شرایطی که نمی‌توانید به سالن‌های خدمات بافت مو و خدمات زیبایی مراجعه کنید، مراحل زیر را به دقت و با ترتیب رعایت کنید.

مرحله اول

موهایتان را با شانه و ژل مو به خوبی صاف و مرتب کنید و حالا فرق وسط خود را تا انتها یعنی از خط فرضی بین دو ابرو تا پشت سر به طور کامل جدا کنید، حالا که موهایتان دو قسمت شده از سمت راست یک لایه نازک مو را به شکل زیگزاگ شانه کرده و جدا کنید از جلوی سر تا پشت آن. حالا موهایی که در سمت راست جا مانده‌اند را با گیره بر روی سر نگه دارید و حالا به موهایی که به شکل زیگزاگ قبلا جدا کرده بودید واکس مو یا ژل بزنید و حالا از موهای جدا شده از طرفین صورتتان نیز یک لایه نازک دیگر جدا کنید و به سه قسمت مساوی تقسیمشان کنید حالا شروع به بافتن این لایه کنید به طرزی که دسته اول را روی موهای دسته دوم ببرید و سپس دسته سوم را روی دسته اول برگردانید. در هر بار بافتی که انجام می‌دهید قسمتی از موهای آن طرف و لایه را به داخل بافت ببرید که در واقع تا حدی در این مرحله شبیه بافت تیغ ماهی است.

 

مرحله دوم

در مرحله دوم باید تمام موهای این ردیف را به روش تیغ ماهی که در قسمت قبل گفته شد بافته باشید. نکته مهم این است که موهایتان را سفت ببافید تا جلوه خوب و زیبایی پیدا کند و کف سر شل نشود. بعد از اینکه این قسمت از بافت را انجام دادید و در این لایه مویی برای وارد کردن به بافت باقی نماند ادامه بافت را به شکل ساده انجام دهید تا وقتی که به انتهای مو برسید و آن را با کش مو ببندید. حالا گیره موهای سمت راست را که پیش‌تر گفته شده بود باز کنید و دقیقاً یک لایه نازک در کنار لایه قبلی به شکل زیگزاگ از کف سرتان جدا کنید و مثل مرحله قبل بافی موها را با گیره نگه دارید. این کار به این خاطر است که نظم و ترتیب و دقت در کیفیت بافت هر لایه اهمیت زیادی دارد. در ادامه به ریشه‌های موهای این لایه نیز واکس مو یا ژل بزنید و آن را سفت ببافید تا شل نشود. در آخر هم به خوبی موها را بافته و به انتهای آنها کش بزنید.

مرحله سوم

در سومین و آخرین مرحله نیز از موهای سمت راست یک لایه دیگر مو برداشته و یاقی موهای این ردیف را از وسط جدا کنید و بعد به سراغ سمت چپ رفته و از موهای آن نیز یک ردیف به شکل زیگزاگ جدا کنید و مثل مراحل قبل این بار باقی مانده موهای سمت چپ را به کمک گیره نگه دارید؛ حالا این موهایی که در سمت چپ جدا کرده‌اید را به روشی که برای سمت راست نیز گفتیم ببافید. حالا تمام موهایی که از قسمت چپ سر باقی مانده را به شکل زیگزاگ جدا کرده و ردیف به ردیف مانند قبل به خوبی ببافید و این کار را تا وقتی کل موهایتان بافته شود انجام دهید. در پایان انجام انواع بافت مو مدل زیگزاگی نیز به دلیل استفاده زیاد از ژل یا واکس مو در هر مرحله موهای خود را تمیز بشویید.

انواع بافت مو مدل گره‌ای

بافت مو گره‌ای یکی از زیباترین و آسان‌ترین انواع بافت مو است که به راحتی خودتان می‌توانید آن را بر روی خود انجام دهید و برای مهمانی‌ها و مجالس گوشه سر یا پشت سر خود را به روش زیبای گره‌ای ببافید؛ مهم‌ترین تفاوت‌های این بافت با بافت زیگزاگی در آسان‌تر بودن انجام آن برای خود شخص در منزل، مجلسی‌تر بودن نسبت به بافت زیگزاگی و کوتاه مدت‌تر بودن ماندگاری آن است. این بافت که در پایین سر به راحتی انجام می‌شود یک شینیون زیبا و بسیار راحت برای مجالس رسمی است برعکس بافت زیگزاگی که مدل اسپورت و تام بوی دارد. برای یادگیری مرحله به مرحله این بافت از انواع بافت مو در ادامه این مطلب همراه ما باشید:

 

  1. از بخش بالایی سرتان موها را تقسیم بندی کنید چرا که انجام این بافت از بالای سر یا همان قسمت تاج سر شروع می‌شود.
  2. دسته مویی که در بخش بالایی سر جدا کرده‌اید را به دو قسمت مساوی تقسیم نمایید.
  3. حال این دو  دسته مو را به شکل سنتی به هم گره بزنید و برای بار نشدن گره نیز از دو سنجاق سر به روشی که میگوییم استفاده کنید؛ موها را با یک دست نگه دارید و یکی از سنجاق‌ها را به شکل عمودی روی مو بزنید حالا روی بقیه موهای خود در سمت راست یک سنجاق دیگر به شکل عمودی بزنید و بقیه موهایی که باقی مانده را رها کنید، با این کار گره بر سر جای خود ثابت می‌ماند.
  4. در ادامه با توجه به سلیقه خود ادامه موهای خود را در قسمت‌های پایین‌تر به هر چند دسته که می‌خواهید تقسیم کنید (ترجیحاً سه دسته) و سپس این دسته‌ها را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و آنها را مانند مرحله قبل گره بزنید. توجه داشته باشید پس از گره زدن هر لایه از موها مجدد از دو سنجاق به شکل عمودی برای فیکس کردن گره و شل نشدن آن استفاده کنید.
  5. حالا در هر سمت دو دسته از موهای همان سمت را به یکدیگر گره بزنید، یعنی دو دسته از موهای سمت راست را به هم گره زده و دو دسته از موهای سمت چپ را نیز به یکدیگر گره بزنید تا وقتی که دسته‌ای از موها در هر قسمت سر بدون گره باقی نمانده باشد، حالا برای هر گره باز از سنجاق سر استفاده کنید تا مطمئن شوید گره‌ها شل یا باز نمی‌شوند.
  6. حالا در بخشی از سر یک لایه از موها را به شکل آزاد رها بگذارید و آنها را به سمت دیگر گره‌ها یعنی به سمت داخل سر جمع کنید و روی سطح موهایتان تعدادی سنجاق سر جهت اطمینان از سفتی مو و حفظ شکل ظاهری آن بزنید.
  7. در آخرین مرحله از انواع بافت مو مدل گره‌ای نیز به موهایتان اسپری یا ژل مو بزنید که البته برای این مدل مو اسپری بسیار کارآمدتر است، تا حالت گرفته و شکل زیبای خود را تا ساعتها حفظ کند.
پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام