پاییز و مهربانی های خانم خرمالو
پاییز و مهربانی های خانم خرمالو

پاییز و مهربانی های خانم خرمالو

خرمالو را جدی بگیرید. خوشمزه، مفید، با آن درخت نوستالژیکش در حیاط خانه مادربزرگ ها...

پرایمر آرایشی چیست؟!

پرایمر آرایشی چیست؟!

تا کنون حتما بارها از پرایمر آرایشی شنیده اید. اما این محصول آرایشی نسبتا جدید را چه قدر می شناسید؟!

پاییز و مهربانی های خانم خرمالو

 

پاییز رنگ وارنگ پر است از هدیه های کوچک مخصوص خودش! انار و نارنگی و سیب و خرمالو... هنوز در همین تهران هستند خانه هایی که حیاطشان یک درخت خرمالوی مسن داشته باشد. شاید هم هنوز دخترکانی که پاییز به امید روز چیدن خرمالوها دامن رنگی بپوشند. اما لطف خرمالو به همین جا ختم نمی شود. هزار خاصیت ریز و درشت دارد با خودش!

اثر خرمالو بر پوست

این نارنجی خوشمزه، یک شاداب کننده پوست طبیعی است. خرمالوی تازه باعث طراوت و شادابی پوست صورت شما می شود. خبر خوشحال کننده این است که اگر از این میوه یک پوره تهیه کنید و به صورت ماسک روی پوست بگذارید، به شفافیت پوستتان کمک بزرگی کرده اید. این ماسک را بیست دقیقه روی صورت نگه دارید و سپس با آب ولرم شست و شو دهید. همین ماسک ساده خرمالو یا استفاده از آب این میوه می تواند به عنوان یک پاک کننده صورت برای از بین بردن چربی و آلودگی های محیطی هم موثر باشد. در نتیجه شما در برابر جوش ها هم واکسینه می شوید. یکی دیگر از خواص ماسک خرمالو برای پوست های چرب است. البته بهتر است که برای این منظور از ترکیب پوره گوجه فرنگی و خرمالو (به نسبت مساوی) استفاده کنید. یادتان باشد ویتامین C موجود در خرمالو یک ضد عفونی کننده عالی است که از بروز التهاب های پوستی هم جلوگیری می کند. همین مساله می تواند به درمان لکه های پوستی صورت شما که در اثر آفتاب خوردگی تابستان به وجود آمده اند کمک کند. از سمت دیگر خرمالو می تواند برای درمان چروک های ریز و تازه پوست صورت به خوبی اثر کند. به همین خاطر در بسیاری از ماسک های جوانسازی از این میوه استفاده می شود.

اثر خرمالو بر مو

خرمالو درمان کننده و کنترل کننده طبیعی برای شوره سر محسوب می شود. شما می توانید پوره آن را روی پوست سر ماساژ دهید و پس از یک ساعت به حمام بروید. بعد از یک ماه تاثیر عالی آن را روی پوست سرتان خواهید دید. این میوه یک ضد عفونی کننده قوی برای از بین بردن قارچ هاست و چون بسیاری از شوره های سر زمینه قارچی دارند می تواند به کنترل بیماری کمک کند. در عین حال تقویت موهای سر یکی دیگر از کارهای خرمالو ست. این میوه حاوی ویتامین های A، B  و C است که برای تقویت و رشد سریع مو بسیار موثر هستند و کمک می کنند شما موهایی سالم تر و پرپشت تر داشته باشید. کلسیم موجود در خرمالو همان قدر که برای برای سلامت استخوان مفید است به بهبود روند انعقاد خون کمک می کند و در نتیجه با بهبود خونرسانی در بدن به رشد مو کمک می کند.

ویژگی های جذاب خرمالو

خرمالو ، ماساژ ، جوان سازی ، ماسک ، زخم معده ، قهوه ، سلولیت

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام