همه چیز درباره آلوئه ورا
همه چیز درباره آلوئه ورا

همه چیز درباره آلوئه ورا

بیایید با معجزات گیاه آلوئه ورا بیشتر آشنا شویم.

موهایتان را برای یک عمر بیمه کنید

موهایتان را برای یک عمر بیمه کنید

آرایشگاه اینترنتی کلون دنیای موهای شما را می شناسد. فرقی نمی کند چندساله باشید یا چه روزگاری را بگذرانید؛ کلون موهای شما را بیمه می کند.

همه چیز درباره آلوئه ورا 

 

در چند سال اخیر هر وقت از کنار عطاری ها عبور کنید، شاخه های بزرگ و آب دار گیاهی را می بینید که به نظر اصلا مهربان نمی آیند. آلوئه ورا یا همان صبر زرد که در ایران تا سال ها فقط خاصیت طب سنتی اش را عطارهای قدیمی می دانستند، امروز بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. هزار جور افسانه غلط و درست هم درباره اش می گویند. به همین خاطر قصد داریم درباره اش بیشتر و بیشتر بدانیم.

اصلا آلوئه ورا چه جور گیاهی است؟!

آلوئه ورا یک گیاه بی‌ساقه است که گاهی تا حدود یک متر قد می کشد و با پاجوش های زیادی که دارد می توان آن را تکثیر کرد. برگ‌های این گیاه گوشتی، آب دار و نیزه ای شکل هستند و لبه‌های دندانه دار دارد. باور کنید یا نه این گیاه با آن چهره خشمگین بسیار هم با سلامت شما مهربان است. اصلا راستش این است که آلوئه ورا بین گیاهان دکترای داروسازی دارد!

این آلوئه ورا به چه دردی می خورد؟!

 برای پاسخ به این سوال، مدت های زیادی دانشمندان و گیاه پژوهان در حال تحقیق بوده اند و با اینکه هزار خاصیت آلوئه ورا تا حالا کشف شده است، اما هنوز هم این تحقیقات ادامه دارد. از فرق سر تا نوک پای شما هر کدام از اجزا را که در نظر بگیرید، آلوئه ورا برایش یک راهکار درمانی دارد. در واقع از ماده ژلاتینی که درون برگ این گیاه وجود دارد می توان برای درمان های متعددی استفاده کرد. در بسیاری از محصولات بهداشتی آرایشی هم استفاده دارد. خواص ضد میکروبی هم دارد. این طوری نمی شود. باید مفصل تر برایتان بگویم:

آلوئه ورا پوست و موی شما را دوست دارد

آلوئه ورا برای درمان بیماری هایی پوستی و التهابی بسیار اثر گذار است. این گیاه از زمان ابوعلی سینا هم در درمان مشکلات پوستی استفاده شده است. ژل داخلی خالص استخراج شده از برگ آلوئه ورا بهترین راه طبیعی برای لایه برداری پوست است و همچنین به کاهش نشانه های بیماری پوستی کمک می کند. یکی از مهم ترین کاربردهای این گیاه در درمان پسوریازیس است. بسیاری از محصولات مراقبت از پوست و مو، عصاره آلوئه ورا دارند. چون این گیاه علاوه بر خواص بی شماری که برای پوست دارد به رشد موهای شما هم بسیار کمک می کند. و از ریزش آن هم جلوگیری می کند. شامپوها حاوی آلوئه ورا هم باعث بهبود گردش خون در پوست سر و جلوگیری از استرس و فشار روحی (که مهترین عوامل ریزش موی زیاد است) می شود. همچنین می‌توانید برای تقویت موهای خود از خدمات مو بانوان کلون استفاده نمایید.

آلوئه ورا  دوای گوارش بیمار است

هضم ساده و درست غذا بر تمام رفتار و افکار انسان اثر می گذارد. با این حال همه آدم ها تجربه دیر هضمی را داشته اند. غذا به راحتی از معده خارج نمی شود و در نتیجه شما احساس سنگینی بیش از اندازه می کنید. یکی از مهمترین درمان ها برای چنین مشکلی، خوردن ژل گیاه آلوئه ورا است. تا حالا از سندرم روده تحریک پذیر(IBS) چیزی شنیده اید؟! نکند شما هم به این سندروم مبتلا باشید! خبر خوب برایتان این است که تنها راهکار گیاهی مطمئن برای درمان IBS همین گیاه آلوئه ورای خودمان است. چون هم یبوست را برطرف می کند و هم از آسیب های احتمالی غذاهای ناسالم به سیستم گوارشی شما می کاهد. از طرفی پلی ساکارید موجود در این برگ ها توان درمان بسیاری از مشکلات و زخم های گوارشی را دارد. مطالعات زیادی اثبات کرده که در کنار استفاده از درمان های پزشکی در زخم معده، استفاده از عصاره آلوئه ورا به مدت 3 تا 4 هفته بسیار کار آمد است.

آلوئه ورا  سیستم ایمنی را تقویت می کند

خواص سم زدای طبیعی در نوشیدنی های ساخته شده با آلوئه ورا امروزه اثبات شده هستند. با خوردن این نوشیدنی ها، سطح جذب مواد مغذی در بدن شما بسیار سرعت می گیرد، گردش خون راحت تر و بهتر می شود و در نهایت خون شما که حالا غنی از اکسیژن شده است، به طور خودکار مواد مغذی را درون سلول ها جاگذاری می کند. بنابراین رفته رفته سیستم ایمنی بدن شما با ساخت سلول های سالم و جدید مقاوم تر از همیشه می شود. برای همین روی جلد بسیاری از داروهای تقویت سیستم ایمنی، عکس برگ های آلوئه ورا طراحی شده است. یادتان باشد در فصولی که احتمال سرماخوردگی هم زیاد است نوشیدنی های آلوئه ورا بسیار به شما کمک می کنند تا از انواع آنفولانزا و زکام در امان باشید.

آلوئه ورا  سرطان را از شما دور می کند

باورتان می شود که گیاه آلوئه ورا خواص ضد توموری هم دارد؟! چند سال قبل تحقیق مفصلی در این باره انجام شد که اثبات کرد استفاده از آلوئه ورا به ایمن سازی بدن در برابر رشد و تکثیر سلول های سرطانی بسیار کمک می کند البته قطعا این گیاه به تنهایی نمی تواند بیماری سرطان را در یک فرد کنترل و درمان کند. اما مصرف آن حتما به بهبود بیمار کمک خواهد کرد.  از طرفی در طول درمان بیماری سرطان، پرتودرمانی باعث می شود بیماران عوارض ناخوشایندی مانند حساسیت های پوستی و التهاب ها را تجربه کنند. استفاده موضعی از ژل آلوئه ورا در ناحیه ای که تابش به آن صورت گرفته، باعث تسکین بلافاصله پوست می شود. بسیاری از شربت های آلوئه ورا در چنین شرایطی به معالجه سوختگی های تابشی کمک می کنند.

 

آلوئه ورا ، ژل آلوئه ورا ، پوست و مو ، گوارش ، سیستم ایمنی ، خاصیت آلوئه ورا

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام