فصلِ خوشِ توت فرنگی
فصلِ خوشِ توت فرنگی

فصلِ خوشِ توت فرنگی

حالا که فصل نوبرانه ها رسیده است، توت فرنگی، میوه خوش عطر، خوش طعم و خوش خاصیت را دریابید و از هزار و یک خاصیتش با خبر باشید.

خدمات مو زنان

خدمات مو زنان

مو از مهم ترین اجزای صورت است. بلندی و کوتاهی، پرپشتی، رنگ، حالت، باز و بسته بودن مو که همه زیبایی شما را تضمین می کند که می‌توانید خدمات زیبایی مو در منزل خود را به آرایشگاه اینترنتی کلون بسپارید.

فصلِ خوشِ توت فرنگی

بهار که به نیمه می رسد، فصل خوش توت فرنگی ها از راه می رسد. چه شما در حیاط خانه بوته ای کاشته باشید، چه پناه ببرید به میوه فروشی ها فرقی ندارد. مهم این است که توت فرنگیِ نوبرانه در دل همه ما جای خاص خودش را دارد. اما لذت چشیدن مزه ناب توت فرنگی تنها خاصیت این میوه نیست. در این مطلب قصد داریم با هزار و یک خاصیت میوه ای چنین قرمز و چنین خوش عطر و رنگ بیشتر آشنا شویم.

توت فرنگی (در فارسی: چیلَک)، گیاهی علفی و بهاری با خواص دارویی بسیار زیاد است. مقادیر بالای ویتامین C، منگنز، مس، آهن، فسفر، پتاسیم و روی موجود در توت فرنگی این میوه را یک سر و گردن از توت های دیگر بالا نگه داشته است. فیبر موجود در توت فرنگی هم باعث تنظیم سطح قند خون می شود. مهمترین لطف توت فرنگی اما درمان کم خونی است. تصور کنید که شما با خوردن یک میوه، اسید فولیک، آهن و ویتامین C را به صورت یک جا به بدنتان برسانید! اصلا کم خونی جرات نمی کند سمت شما بیاید.

توت فرنگی به چه درد پوست و مو می خورد؟!

وقتی یک میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C باشد، حتما باعث افزایش کلاژن می شود. وقتی کلاژن افزایش پیدا می کند، چین و چروک از روی پوست محو می شود. خبر خوب این است که توت فرنگی چه به صورت خوراکی و چه به صورت ماسک می تواند در از بین بردن چروک های پوستی موثر باشد. اگر دوست دارید یک ماسک ضد چروک با توت فرنگی برای خودتان تهیه کنید، می توانید چند عدد توت فرنگی تازه را با پشت قاشق نرم کنید و کمی به آن عسل و آبلیمو اضافه کنید. ماسک را پنج تا ده دقیقه روی پوست بگذارید و سپس بشویید. فقط حواستان باشد که گزارش حساسیت به توت فرنگی درصد بالایی دارد. بنابراین قبل از استفاده از ماسک مطمئن شوید که به این میوه حساسیت ندارید.

اگر پوست صورتتان دچار جوش و آکنه شدید و مقاوم به درمان هم شده باشد، توت فرنگی راه نجات است. ماهیت اسیدی توت فرنگی، چربی بیش از حد پوست صورت را از بین می برد و از بروز جوش های جدید جلوگیری می کند. اگر دوست دارید از یک ماسک فوق العاده برای از میان بردن جوش های صورتتان استفاده کنید، 5عدد توت فرنگی تازه و شسته شده را له کنید تا به صورت پوره دربیاید. بعد با یک پنبه یا دستمال نخی این مایع را روی صورتتان بگذارید و آن قدر ماساژ دهید تا جذب شود. سپس صورتتان را با آب خنک بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید. همین ماسک ساده به پاکسازی پوست هم کمک می کند. آلفاهیدروکسی اسید و ویتامین های موجود در توت فرنگی سلول های مرده پوست را از بین می برند. از طرفی چون میوه تازه توت فرنگی حاوی مقادیر مناسبی اسید سالیسیلیک است می تواند در درمان لک و کک و مک هم موثر باشد. این را هم بدانید که دانه های ریز ریز توت فرنگی هنگام پاکسازی صورت مانند یک اسکراب روی پوستتان عمل می کنند. توت فرنگی حلقه شده به کاهش پف و تیرگی اطراف چشم هم کمک می کند.

خواص توت فرنگی برای پوست را یک گوشه نگه دارید و به فواید بی نظیر این میوه برای مو توجه کنید. یادتان هست گفتیم توت فرنگی منبع عالی ویتامین C است؟! ویتامین سی هم به راحتی به جذب آهن  و اسید فولیک کمک می کند. در نتیجه وقتی شما توت فرنگی می خورید، گردش خون در بدنتان تنظیم می شود و همین مساله به تقویت و افزایش رشد موهایتان منجر می شود. اگر آب توت فرنگی را روی پوست سرتان ماساژ دهید، شوره سر شما هم از بین می رود. اسیدهای موجود در این میوه چربی پوست سر را کنترل می کند و به همین دلیل ریزش مو و طاسی از شما فاصله می گیرد. بهترین ماسک توت فرنگی برای مو، ماسک توت فرنگی و روغن نارگیل است. یک قاشق روغن نارگیل را با دو قاشق پوره توت فرنگی مخلوط کنید و روی پوست سرتان بگذارید. پس از 30 دقیقه به حمام رفته و موهایتان را بشویید.

فواید دارویی و درمانی توت فرنگی

 

پاکسازی ، کلاژن ، آنتی اکسیدان ، ماسک ، ویتامین C ، توت فرنگی ، خواص توت فرنگی

 

 

 

پسندیدم 1

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

جالب بود

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام