رازهایی درباره روغن نارگیل
رازهایی درباره روغن نارگیل

رازهایی درباره روغن نارگیل

نارگیل با آن عطر استوایی و گرمسیری اش هزار خاصیت ریز و درشت دارد. روغن این میوه می تواند در بهداشت پوست، مو و ناخن شما بسیار موثر باشد.

درباره کرم های ضد آفتاب چه می دانید؟!

درباره کرم های ضد آفتاب چه می دانید؟!

مراقبت از پوست صورت فصل ندارد. همیشه باید از پوستتان را اشعه های مضر دور نگاه دارید. درباره کرم های ضد آفتاب بیشتر بخوانید.

رازهایی درباره روغن نارگیل

همیشه در آگهی های بازرگانی شامپوها و مواد آرایشی، حضور یک زن شرقی با موهای مشکی و پوست صاف را دیده اید! هزار بار هم شنیده اید که زنان هندی موهای بی نظیری دارند. اگر لااقل یک فیلم هندی هم دیده باشید، خودتان تعجب کرده اید که این موهای صاف و براق و تازه را از کجا می آورند! درست است که ژنتیک در این باره بسیار دخیل است اما یادتان باشد زنان هندی رازهای روغن نارگیل را با تمام وجودشان درک کرده اند. این روغن در هندوستان به عنوان یک ماده خوراکی و بهداشتی استفاده می شود. یعنی علاوه بر استفاده در خوراکی ها شاخص ترین کرم مورد استفاده برای مردمان این سرزمین است.

روغن نارگیل پوست شما را دوست دارد

روغن نارگیل یک پاک کننده طبیعی و مناسب برای پوست صورت است. استفاده از این روغن مانند این است یک کرم مرطوب کننده و یک ضد آفتاب را با هم مخلوط کرده باشید و به صورتتان بکشید. علاوه بر این برای درمان ترک لب هم می توانید از این روغن استفاده کنید. چون خاصیت مرطوب کنندگی این روغن می تواند آبرسانی کاملی به پوست لب شما انجام دهد و در عین حال اگر هم از این روغن میل کنید برای بدنتان ضرری ندارد.

چربی های موجود در نارگیل از خشک شدن پوست شما در اثر حساسیت های فصلی (به خصوص در پاییز و زمستان) جلوگیری می کند. ترک های عمیق و پینه های کهنه ای که روی پاشنه پا ظاهر می شوند را نیز می توان با روغن نارگیل مانند یک کرم موثر و قوی درمان کرد. در کنار همه اینها روغن نارگیل می تواند به عنوان یک پاک کننده آرایش هم مورد استفاده قرار بگیرد. حتی از این روغن برای پاک کردن آرایش صورت و آرایش چشم هم می شود استفاده کرد. در واقع روغن نارگیل یک درمان موثر برای تیرگی های دور چشم شما هم هست. این یعنی یک شیشه روغن نارگیل برای شما حکم یک تونر دوفاز صورت را دارد.

جالب است بدانید که تحقیقات بسیار زیادی در مراکز علمی نشان داده اند که این روغن برای درمان پسوریازیس و اگزما مفید است و می تواند در طول درمان آکنه های مقاوم به درمان، بسیار موثر باشد. این روغن تیرگی حاصل از بهبود زخم ها روی پوست را هم کاهش می دهد و به دلیل خواص ضد باکتری و قارچی که دارد، جوش های عفونی را هم درمان می کند. استفاده روزانه از این روغن به کاهش عمق چروک های پوستی کمک کرده و در نتیجه سلامت و جوانی را برای پوست صورت و بدن شما تضمین می کند.

روغن نارگیل موهای شما را درخشان می کند

اگر به شوره سر (خشک یا چرب) مبتلا هستید، اسیدهای چرب کاملی که در روغن نارگیل وجود دارد می تواند بسیار کمک کننده باشد. برای این کار باید مقدار مناسبی از این روغن را به پوست سر خود بمالید و سپس برای مدت 5 دقیقه آن را ماساژ بدهید؛ بعد از این حداقل یک ساعت (حداکثر یک شب تا صبح) صبر کنید و موهایتان را به طور کامل و با شامپوی مناسب جنس موهای خودتان شست و شو بدهید. از طرفی اگر پوست سر و موهایتان را با این روغن آشنا کنید، به رشد و تقویت آنها هم کمک کرده اید. این روغن به دلیل رطوبت بالا و آبرسانی می تواند به عمق رشته های موی شما نفوذ کرده و از شکنندگی آن جلوگیری کند. درست حدس زده اید روغن نارگیل یک نرم کننده طبیعی برای مو هم محسوب می شود. مواد معدنی و ویتامین های موجود در نارگیل (E,A,K و آهن) در روغن آن هم موجود است و به همین خاطر از ریزش مو جلوگیری می کند.

روغن نارگیل در دمای اتاق حالت کرم مانند(نیمه جامد، نیمه مایع) دارد؛ اما تنها با ۲۴ درجه حرارت دیدن به شکل مایع در می آید. حتی می توانید با ریختن آب گرم از شیر ظرفشویی خانه روی بطری، آن را به مایع تبدیل کنید. این روغن می تواند به رشد بیشتر مژه ها و ضخیم تر شدن آن ها هم کمک کند. برای این کار می توانید از ظرف یک ریمل تمام شده را خوب بشویید و هر شب قبل از خواب مژه و ابروهایتان را با برس ریمل حسابی نارگیلی کنید. روز بعد صورتتان را با آب بشویید و دیگر نیازی به استفاده از شوینده های خاص ندارید. اگر مرتی از این روغن استفاده کنید، بعد از مدتی مژه های شما بلند تر و پر پشت تر و ابروهای ضخیم تری خواهید داشت.

روغن نارگیل ناخن های شما را زنده می کند

اگر از یک متخصص پوست سراغ روغن همه کاره را بگیرید حتما در لیستی که ممکن است به شما ارائه کند، روغن نارگیل در اولویت هاست. این روغن می تواند یک کرم مناسب برای کوتیکول اطراف ناخن های شما باشد. گاهی ناخن های ما در اثر مراقبت نکردن یا بیماری های خاص بسیار خشک و شکننده می شوند. هوای خشک و سرد در فصل پاییز و زمستان هم برای جنس ناخن ها اصلا مناسب نیست. خبر خوش این است که در چنین مواقعی روغن نارگیل می تواند به کمبود رطوبت پوست و ناخن شما کمک کند و خشکی را از آنها برباید. شب ها قبل از خواب کمی از این روغن را به اطراف ناخن هایتان بمالید و چند دقیقه ماساژ دهید.

 

مرطوب کننده ، ضد آفتاب ، آرایش ، نارگیل ، روغن نارگیل ، پاک کننده ، تونر

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

سلام خیلی عالی بود

منو خانه وارد شوید ثبت نام