درباره زردچوبه درست بدانید
درباره زردچوبه درست بدانید

درباره زردچوبه درست بدانید

زردچوبه یک ادویه دم دستی نیست، یک داروی کامل است.

هفت قلم آرایش چیست؟!

هفت قلم آرایش چیست؟!

«فلانی هفت قلم آرایش می کنه...»؛ این اصطلاح را شنیده اید؟! هیچ می دانید هفت قلم آرایش کردن یعنی چه؟!

درباره زردچوبه درست بدانید

کمتر غذای ایرانی را می توانید پیدا کنید که در دستو طبخش از زردچوبه استفاده نشده باشد. راستش را بخواهید ما ایرانی ها از این ادویه خوش رنگ و طعم بسیار بیشتر از دیگر کشورها استفاده می کنیم. شاید هم به همین خاطر است که زردچوبه آن قدر برای ما عادی شده که خیلی به آن فکر نمی کنیم. بعض ها هم که تصور می کنند تنها نکته مثبت استفاده از این ادویه رنگ دهی آن به غذاست. اگر شما هم از این دسته هستید باید بدانید که اشتباه کرده اید و این گیاه عجیب هزاران فایده برای بدنتان به همراه دارد.

زردچوبه یا زرده چال ریشه ای زمینی از یک گیاه گلدار است که در ایران، هند و پاکستان به وفور یافت می شود. گرچه امروزه این ریشه پس از خشک و آسیاب شدن در بسیاری از غذاها و به عنوان ادویه کاربرد دارد، اما از قدیم در طب سنتی و برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده شده است. این گیاه به دلیل داشتن ماده ای به نام کورکومین که خواص ضد التهابی طبیعی دارد، یکی از مهم ترین داروهای شناخته شده طب سنتی برای از بین بردن تورم و التهاب بوده است. با این حال نتایج تحقیقات پزشکی جدید هم نشان داده است که زردچوبه حاوی فواید ضد التهابی بالایی است و می تواند جایگزینی مناسب برای آسپرین باشد.

فواید زردچوبه برای پوست

چون گیاه زرد چوبه یک ضد عفونی‌کننده و ضدباکتری طبیعی محسوب می شود، شما می توانید از آن به عنوان دارویی موثر برای پاکسازی پوست استفاده کنید. همین خاصیت زرچوبه در درمان زخم ها و التهاب های پوستی هم می تواند به شما کمک کند. در واقع زردچوبه می تواند به ترمیم زخم های سطح پوست شما بسیار کمک کند. اما اگر دوست دارید از خاصیت آنتی باکتریال این گیاه برای درمان جوش و آکنه استفاده کنید، توصیه اول و آخر ما به شما تهیه کردن ماسک زرچوبه و ماست است. برای این کار یک فنجان کوچک ماست کم چرب (و ترجیحا ترش) را با یک قاشق غذاخوری پودر زرچوبه خالص مخلوط کنید. اگر فکر می کنید پوستتان بیش از اندازه چرب است، یک قاشق آب لیموی تازه هم به ماسک اضافه کنید. ماسک حاصل آمده را روی صورتتان بمالید و بعد از 15 دقیقه آن را با آب سرد بشویید . این کار را دو بار در هفته انجام دهید و پس از یک ماه نتیجه آن را ببینید. اگر می توانید کمی پودر صندل هم از عطاری تهیه کنید و از مخلوط آن با زردچوبه و گلاب یک ماسک جوان کننده برای صورتتان بسازید.

فواید دیگری برای گیاه زردچوبه

 گوارش ، گلاب ، آنتی اکسیدان ، ماسک ، سرطان ، زردچوبه ، زرچوبه ، صندل

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام