تا سرما بگذرد، شلغم را دریابید
تا سرما بگذرد، شلغم را دریابید

تا سرما بگذرد، شلغم را دریابید

قول می دهم اگر بدانید شلغم چه خواص بی نظیری دارد، دستتان را از روی سرش برندارید!

گیاهان دارویی

گیاهان دارویی

از قدیم تا همین امروز طب سنتی و گیاهان دارویی طرفداران خاص خودش را داشته است. برای آشنایی با خواص و فواید گیاهان دارویی این بخش از وب نوشته ها به کمک شما می آید.

تا سرما بگذرد، شلغم را دریابید

شلغم یکی از سبزیجات بسیار مفید است که نقش قوی ترین آنتی بیوتیک ها را برای بدن انسان بازی می کند. اما متأسفانه شلغم خیلی مورد مهر و محبت ما قرار نگرفته است و در برنامه غذایی ما کاربرد زیادی ندارد. در این مطلب سعی می کنیم آن قدر از خواص ریز و درشت شلغم با هم گپ بزنیم که شما دلایل کافی برای استفاده از شلغم را پیدا کنید. با شروع فصل سرما، شلغم با آن قیافه سفید و بنفشش روی پیشخوان میوه فروشی ها خودنمایی می کند. این میوه اشتها را تحریک می کند و برای پیشگیری و درمان زکام، سرماخوردگی و بیماری های ویروسی بسیار مفید است. شلغم نه تنها خون ساز است و کم خونی را درمان می کند، بلکه موجب استحکام استخوان ها هم می شود.

شلغم را خام بخوریم یا پخته؟!

واضح است که خوردن هر گیاهی به صورت تازه و نپخته به دلیل دارا بودن ویتامین های بیشتر به خوردن پخته شده آن ارجحیت دارد. شلغم هم چون سرشار از ویتامین C است، بهتر است به صورت خام (در سالاد یا کنار غذا) استفاده شود. اما عده زیادی هم هستند که یا طعم شلغم برایشان قابل تحمل نیست یا معده حساسی دارند؛ این افراد می توانند از شلغم بخارپز شده یا پخته استفاده کنند. راستش را بخواهید مصرف شلغم چه به صورت خام و چه پخته، بسیار مفید است. تفاوت فقط در میزان ویتامین C است.

با فواید بی نظیر شلغم آشنا شوید:

ماسک شلغم برای سلامت مو

یک عدد شلغم متوسط را به طور کامل رنده کنید و به آن یک قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق مرباخوری عسل به آن اضافه کنید. این مخلوط را با هم خوب مخلوط کنید و بیست و چهار ساعت در ظرف دربسته و خارج از یخچال نگه دارید. روز بعد این مخلوط را در یک دستمال بریزید و صاف کنید. مایع به دست آمده را با پنبه روی پوست بمالید و پس از ده الی 15 دقیقه صورتتان را با آب ولرم بشویید. اگر 15 روز به صورت مرتب از این ماده استفاده کنید متوجه می شوید که جوش های زیر پوستی از روی صورت شما پاک شده اند و پوستتان بسیار شفاف شده است.

ماسک شلغم برای سلامت مو

دو عدد شلغم را ریز رنده کنید. سپس آب آن را با یک صافی جدا کرده و در ظرفی نگه دارید. سپس به میزان مساوی به آن روغن نارگیل طبیعی یا شیر نارگیل اضافه کنید و مخلوط را روی پوست سرتان ماساژ دهید. بعد با یک شانه دندانه درشت مدت 5 دقیقه موها را از ریشه تا نوک شانه کنید. مو را به طور کامل جمع کرده و روی آن کیسه بکشید. بهتر است در این مرحله یک حوله را هم روی سرتان بیاندازید و مو را گرم نگه دارید. پس از یک ساعت به حمام رفته و مو را به طور کامل بشویید. هفته ای دو بار این کار را انجام دهید تا پس از یک ماه متوجه درخشندگی و لطافت موهایتان شوید.

 

 شوره ، کم خونی ، ویتامین C ، سرماخوردگی ، آنتی بیوتیک ، مشکلات پوستی، شلغم

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام