آشنایی با روغن آرگان
آشنایی با روغن آرگان

آشنایی با روغن آرگان

روغن آرگان یکی از مهم ترین داروهای گیاهی برای تقویت پوست و موی شماست.

موهایتان را برای یک عمر بیمه کنید

موهایتان را برای یک عمر بیمه کنید

آرایشگاه اینترنتی کلون دنیای موهای شما را می شناسد. فرقی نمی کند چندساله باشید یا چه روزگاری را بگذرانید؛ کلون موهای شما را بیمه می کند.

آشنایی با روغن آرگان

گیاه آرگان (در فارسی اَرقان) گونه‌ای درخت است که در جنوب غربی مراکش رشد می کند. میوه این گیاه اعجاب انگیز یک بذر کوچک دارد و سخت ترین کار در فرآیند به دست آوردن روغن آرگان خارج کردن بذر سالم از دل میوه است. از این قسمت زندگی آرگان که بگذریم، خوب است بدانید این روغن مشهور، شگفت انگیزترین روغن دنیا برای سلامت پوست و مو است.

روغن آرگان سرشار از اسیدهای چرب است و ویتامین E است. این روغن به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی اکسیژن رسانی درون سلول ها را افزایش می دهد و به همین خاطر یک ترکیب ضد سرطان محسوب می شود. بسیاری از اختلالات پوستی و مشکلات مربوط به مو را با همین ویتامین ای و آنتی اکسیدان های موجود در آرگان می توان از بین برد.

فواید روغن آرگان برای پوست

آلودگی هوا، نور خورشید و تغییر فصول هر کدام آسیب های خاصی را به پوست ما وارد می کنند که در نتیجه همه آنها رطوبت طبیعی پوست از بین می رود. بنابراین پوست خشک و بی حالت می شود و دیگر انعطاف لازم را ندارد. روغن آرگان می تواند رطوبت را به پوست خشک شما بازگرداند و پوستی مقاوم با خاصیت کشسانی و درخشش به شما هدیه کند. اگر پوست شما از نوع حساس هم باشد، روغن آرگان یکی از بهترین مواد دارویی برای آن است. اگر دو قطره ار روغن آرگان را با شکر قهوه‌ای مخلوط کنید و به عنوان اسکراب برای لب استفاده کنید. ظرف مدت یک هفته از زیبایی فریبنده ای که لبتان پیدا می کند، شگفت زده می شوید.  و وانیل مخلوط کنید. از این ترکیب استفاده کنید تا سلول‌های مرده‌ی پوست لب را از بین ببرید و آن درخشش فریبنده را روی لب‌های‌تان پدیدار کنید.

روغن آرگان به دلیل همین خاصیت مرطوب کننده گی، چین و چروک پوست را کاهش می دهد و از بروز چین و چروک های جدید هم جلوگیری می کند. به همین خاطر بهتر است هر شب قبل از خواب چند قطره از این  روغن را روی پوست صورت و گردنتان ماساژ دهید و اجازه دهید که تا صبح روی پوستتان بماند و جذب شود. با این که به نظر می آید روغن ها پوست را چرب کرده و در تیجه باعث ایجاد جوش می شوند، اما روغن ارگان از بروز جوش و آکنه جلوگیری می کند، و التهاب های روی صورت را به کل از بین می برد. همچنین اگر جای جوش روی صورت یا بدن شما باقی مانده باشد هم آرگان آن ها را برایتان پاکسازی می کند چون خاصیت لایه برداری و پاکسازی این روغن اثبات شده است. یکی دیگر از کارهای مهمی که روغن آرگان می تواند برایتان انجام دهد، از بین بردن ترک های پوستی در اثر چاقی یا لاغری و بارداری است. ماساژ با روغن آرگان بسیار در درمان ترک ها موثر عمل می کند.

فواید روغن آرگان برای مو

نرم کننده های مو را فراموش کنید و به روغن آرگان پناه ببرید. این روغن مهم ترین نرم کننده طبیعی برای مو است که می تواند به عنوان درمان طبیعی موخوره هم استفاده شود. مقادیر بالای ویتامین E فولیکول های مو را تقویت می کند و رشد مو را افزایش می دهد. اگر موهای خشک و شکننده ای دارید باید هر بار بعد از حمام ساقه موهایتان را به روغن آرگان آغشته کنید و خوب ماساژ دهید. اگر روی پوست سرتان شوره هم دارید، بهتر است روغن را روی پوست سر هم ماساژ دهید تا شوره ها با شما خداحافظی کنند. روغن آرگان از ریزش مو جلوگیری و موی سر را از ریشه تقویت می کند. چند قطره روغن آرگان را به شکل حرکت دایره ای روی پوست سر و موهای خود ماساژ دهید، پانزده دقیقه صبر کنید و بعد موهایتان را با آب و شامپو خوب بشویید.

 

آرگان ، روغن آرگان ، ماساژ ، پاکسازی ، پوست خشک ، آنتی اکسیدان ، اسکراب

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام