چاره اندیشی برای منافذ باز پوست
چاره اندیشی برای منافذ باز پوست

چاره اندیشی برای منافذ باز پوست

اگر فکر می کنید هیچ راهی برای درمان منافذ باز پوست پیش روی شما نیست، این مطلب را بخوانید.

با انواع کاشت ناخن آشنا شوید

با انواع کاشت ناخن آشنا شوید

همه آنچه می خواهید درباره کاشت ناخن بدانید و کسی به شما نمی گوید... به سادگی با انواع کاشت ناخن و لوازم مربوط به آن آشنا شوید.

چاره اندیشی برای منافذ باز پوست

منافذ باز پوست یکی از بزرگترین دغدغه های افراد با پوست چرب است. اگر پوست شما چرب باشد، احتمالا همیشه در حال غصه خوردن برای منافذ بازی هستید که به خصوص در قسمت تی شکل صورت ایجاد می شوند. اما اگر مراقبت های مربوط به پوست چرب را درست انجام دهید و به فکر چاره باشید، می توانید جلوه این منافذ باز را بهتر کنید یا از بین ببرید.

منافذ باز پوست چه طور به وجود می آیند؟!

مهم ترین دلیل باز شدن منافذ پوست ژنتیک است؛ یعنی اگر در خانواده شما کسی وجود داشته باشد که با این مشکل رو به رو شده است، احتمال اینکه پوست شما هم به این حالت دربیاید، بسیار زیاد است. بعضی افراد به طور ارثی منافذ پوستی بازتری دارند و هنگام بلوغ به خاطر تغییرات هورمونی و ترشح چربی این حالت روی پوستشان بیشتر نمایان می شود. نکته مهم این است که 95 درصد افرادی که به عارضه پوست پرتقالی شدن پوست مبتلا می شوند، جنسِ پوستی چرب دارند. البته باز شدن منافذ پوست دلایل دیگری هم دارد. استفاده کردن بیش از اندازه از کرم های چرب کننده یا کرم پودر و سایر مواد آرایشی نامناسب ممکن است موجب چسبیدن سبوم ترشح شده به پوست شوند؛ وقتی سبوم نتوانند از سطح پوست خارج شوند، منافذ پوست گشاد و باز می‌شود تا بتواند سبوم زیر پوست را به سطح برساند. جوش های زیرپوستی، آکنه های سرسفید یا سرسیاه هم هدیه های بعدی این اتفاق هستند! بنابراین شما باید اولا کرم های مناسب و سالم را برای پوستتان انتخاب کنید و ثانیا آنها را به اندازه توصیه شده استفاده کنید.

برای درمان منافذ باز پوست چه کنیم؟!

راه های درمانی زیادی برای از میان برداشتن عارضه باز شدن منافذ پوست وجود دارد. بسیاری از کرم های درمانی که پزشک به شما معرفی می کند، می توانند در درمان و جلوگیری از باز شدن منافذ پوست جلوگیری کنند. یکی از مهم ترین روش هایی که پزشکان برای درمان عارضه پوست پرتقالی به شما توصیه می کنند، میکرونیدلینگ است. میکرونیدلینگ یکی از موثرترین روش ها برای کمک به تحریک کلاژن سازی در پوست است. این روش مکانیکال، برای ترمیم آسیب های ساختاری پوست استفاده می شود و منجر به بازسازی بافت های آسیب دیده می شود. هنگام فرآیند میکرونیدلینگ با استفاده از سوزن های بسیار ریز صدها یا گاهی میلیون ها میکروکانال در اپیدرم و درم پوست ایجاد می شود. وارد شدن این سوزن ها به پوست و ترمیم پوست به مرور زمان باعث افزایش تولید کلاژن و الاستین و در نهایت بازسازی پوست می شود. بر اساس تحقیقات علمی میکرونیدلینگ یکی از بهترین درمان ها برای از بین بردن منافذ باز پوست است.

راه های درمان خانگی منافذ باز پوست

اگر روی پوستتان منافذ باز زیادی و بزرگی به وجود آمده است، ابتدا با یک پزشک مشورت کنید و در کنار راه های درمان خانگی از میکرونیدلینگ کمک بگیرید. اما برای جلوگیری از به وجود آمدن آنها می توانید به درمان های خانگی روی بیاورید.

سرکه سیب برای منافذ باز پوست

سرکه سیب (طبیعی) به خاطر موادی که داخل خودش دارد و به خاطر این که می تواند سطح پی اچ پوست را تنظیم کند، باعث سفت شدن پوست و کاهش منافذ پوستی می شود. جدا از این سرکه سیب طبیعی خواص ضد التهاب، ضد قارچ و ضدعفونی کننده هم دارد که این خصوصیات هم در درمان منافذ پوستی موثر هستند. یک لیوان سرکه سیب را با یک لیوان آب معدنی مخلوط کنید و در یک بطری بریزید. هر شب قبل از خواب بعد از اینکه آرایشتان را از روی صورت پاک کردید، یک پنبه را به این محلول آغشته کرده و آن را به مناطقی از صورت که منافذ باز پوستی دارد، بمالید. بهتر است حوصله کنید و به جای این کار پدهای آرایشی را به محلول آغشته کنید و روی صورتتان بگذارید و پنج دقیقه صبر کنید. ظرف مدت یک هفته متوجه اثرات مثبت سرکه سیب روی منافذ پوست می شوید.

گلاب برای منافذ باز پوست

گلاب یکی از بهترین تونرهای طبیعی شناخته شده برای پوست های چرب است. گلاب هم پوست را پاکسازی می کند و هم می تواند به جمع کردن منافذ باز پوست کمک کند. در عین حال وقتی از گلاب استفاده می کنید، احتمال بروز جوش و آکنه را بسیار پایین می آورید. هر شب بعد از اینکه آرایشتان را پاک کردید و صورتتان را شستید از یک پنبه آغشته به گلاب برای صورتتان استفاده کنید. اگر اهل بخور دادن هم باشید، می توانید هنگام بخور گرم از چند قاشق گلاب در آب استفاده کنید و تاثیر آن را روی صورتتان ببینید.

سفیده تخم مرغ برای منافذ باز پوست

سفیده تخم مرغ به دلیل اینکه اسید آمینه آنزیم های مناسبی برای جوان سازی پوست دارد، منافذ باز صورت را جمع می کند. یک سفیده تخم مرغ را جدا کنید و آن را با قلمو روی صورتتان بکشید. بعد یک پد آرایشی یا پارچه نازک کتان روی آن بگذارید و بیست دقیقه صبر کنید. وقتی ماسک کاملا خشک شد این پارچه را به ارامی از روی پوست جدا کنید و صورت را با اب سر شست و شو دهید. این ماسک برای از بین بردن حفره های باز پوست بسیار موثر است و شما می توانید هفته ای دو بار از آن استفاده کنید. اگر پوستتان بسیار چرب است می توانید به سفیده تخم مرغ یک قاشق مرباخوری ماست طبیعی هم اضافه کنید.

با پوست های مستعد منافذ باز چه طور رفتار کنیم؟!

 

منافذ باز ، میکرونیدلینگ، گلاب ، سرکه سیب ، ژنتیک ، مواد آرایشی ، کلاژن سازی

 

پسندیدم 1

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

ممنون از توضیحان مفیدتون🙏🏻

کاربر مهمان پسندیدم 1 | پاسخ

من یه بار میکرونیدلینک کردم ولی هنوز منافذ باز دارم خیلی ناراحتم چ کار کنم

کاربر مهمان پسندیدم 1 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام