پرایمر آرایشی چیست؟!
پرایمر آرایشی چیست؟!

پرایمر آرایشی چیست؟!

تا کنون حتما بارها از پرایمر آرایشی شنیده اید. اما این محصول آرایشی نسبتا جدید را چه قدر می شناسید؟!

شینیون کودک در منزل

شینیون کودک در منزل

شینیون کودک در منزل همیشه یکی بهترین گزینه ها برای زیباتر به نظر رسیدن کودک شما در جشن ها و مهمانی هاست. که می‌توانید از خدمات شینیون کودک در منزل کلون استفاده کنید.

پرایمر آرایشی چیست؟!

استفاده از پرایمر در آرایش صورت یک اتفاق بزرگ و ویژه بوده است. اگر شما تا به حال از این محصول استفاده نکرده اید، بهتر است ابتدا با آن آشنا شوید و پس از آن نحوه استفاده از یک پرایمر را یاد بگیرید.

پرایمرها محصولاتی هستند که برای محافطت از پوست صورت طراحی شده اند. در واقع یک پرایمر کمک می کند تا مواد آرایشی مختلف اثرات مخربی روی صورت شما نداشته باشند. همچنین مهم ترین دلیل استفاده از این محصول نتیجه بهتر و شگفت انگیزتر در زمینه آرایش شماست. یک پرایمر مناسب امکان محافظت از پوست شما در برابر مواد آرایشی مثل کرم پودرها و پنکک ها را فراهم می کند. در نتیجه استفاده از پرایمر آرایش روی صورت شما ماندگاری بیشتری هم پیدا می کند. پوست کاملا صاف شده و لک ها و قسمت های پوست پرتغالی صورت شما محو می شود. چون 90 درصد از پرایمر ها مانند ضد آفتاب عمل می کنند و SPF کافی هم دارند، در نتیجه شما را از این کرم ها هم بی نیاز می کند. مهم ترین تفاوت یک آرایش ساده با آرایش زیر سازی شده توسط پرایمر این است که آرایش صورت شما به شکلی تازه روی پوست باقی می ماند. آن هم برای مدت طولانی!

پرایمرها انواع گوناگونی دارند. یعنی در ابتدا فقط برای پوست صورت طراحی شده بودند و به عنوان یک بیس یا پایه در آرایش صورت استفاده می شدند ولی حالا انواع مختلفی از پرایمر در بازار وجود دارد: پرایمر برای سایه چشم، لب، مژه، ابرو و حتی آرایش بدن. پایه پرایمرها عموما سیلیکونی است اما بسیاری از انواع جدیدشان بر پایه اب هم ساخته می شوند برای همین اگر به مواد سیلیکونی حساسیت داشته باشید هم باز راه چاره برای شما وجود دارد. با این حال پایه سیلیکونی ها برای پر کردن منافذ باز پوست و جای جوش های قدیمی بسیار مناسب تر عمل می کنند. پرایمرهای بر پایه آب هم در تازه نگه داشتن آرایش شما تاثیر بیشتری دارند. خبر خوب این است که به تازگی محصولاتی وارد بازار شده اند که ترکیبی از سیلیکون و آب هستند. به طور کلی، این لوازم آرایش دوست داشتنی در بهتر شدن نتیجه آرایش صورت بسیار عالی عمل می کند.

چه طور از پرایمر استفاده کنم؟

 برای استفاده از پرایمر باید ابتدا پوست صورتتان را به خوبی شست و شو دهید و آن را خشک کنید. اگر پوست خشکی دارید، می توانید از یک مرطوب کننده هم قبل از پرایمر استفاده کنید. اگر پرایمری با توان مرطوب کنندگی داشته باشید، دیگر نیازی به این کار نیست. اسفنج مرطوب آرایشی تان را بردارید و مقداری از پرایمر را روی تمام بخش‌های پوست صورتتان بزنید. همه مناطق را به طور یکسان با اسفنج پوشش دهید. روی بخش هایی که منافذ باز بیشتر یا لک های درشت تری دارند می توانید دوبار این عمل را انجام دهید. قسمت تی شکل صورت بیشتر عرق می کند. بنابراین این منطقه را با حساسیت بیشتری پرایمر بزنید. چند دقیقه صبر کنید تا پرایمر کاملا جذب پوستتان شود. در این مدت از هیچ وسیله آرایشی دیگری استفاده نکنید. حالا نوبت استفاده از کرم پودر و کانسیلر شماست که بعد از آن می توانید آرایش همیشگی خود را انجام دهید. در چنین صورتی شما در یک 24ساعت نیازی به تجدید آرایش پیدا نمی کنید.

 

منافذ باز ، پرایمر آرایشی ، کانسیلر ، پرایمر ، SPF ، پوست پرتغالی ، محافظت از پوست

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام