ویژگی های موهای سالم و آسیب دیده
ویژگی های موهای سالم و آسیب دیده

ویژگی های موهای سالم و آسیب دیده

موی شما برای زیبا بودن نیاز به مراقبت دارد. تفاوت موهای سالم و آسیب دیده را در مطلب پیش رو بخوانید.

معرفی کتاب

معرفی کتاب

هر کتاب دریچه ای بزرگ یا کوچک به سوی جهانی تازه و نوین است. با کتاب ها آشنا شوید و بیشتر بخوانیدشان.

ویژگی های موهای سالم و آسیب دیده

موی انسان به لحاظ فیزیولوژی بافتی مرده است. یعنی به محض اینکه مو از سطح پوست خارج می شود، هیچ فعالیت حیاتی از خودش نشان نمی دهد. بلند شدن مو هم به خاطر رشد مو در قسمت ریشه است. عوامل تغذیه ای، بیماری های غدد مانند مشکلات تیروئید، دیابت و بیماری های غدد فوق کلیوی و از همه مهم تر رژیم های غذائی غلط و استرس عوامل موثری هستند که باعث آسیب دیدن مو یا ریزش آن می شوند. سشوار و اتو کشیدن موها، دکلره های نامناسب و غیر حرفه ای، برس های خشن کشیدن به مو و به خصوص استفاده غلط با زاویه های غلط از برس های گرد و پیچی موهای شما را به سوی نابودی می برند. افرادی که  مو را زیاد از حد شست و شو می کنند و به میزان سلامت شامپویشان اهمیت نمی دهند، هم از خطر خراب شدن بافت مو در امان نیستند.

ویژگی موی سالم

وقتی موی سالم داشته باشید، در سطح آن هیچ شکستگی و لایه لایه شدنی دیده نمی شود. موی سالم باید درخشان، شفاف، براق باشد. حالت دو یا چند شاخه شدن، شکنندگی یا زبری یا لختی بیش از حد را ندارد. به راحتی شکل می پذیرد و در هنگام لمس استحکام دارد؛ موی سالم به راحتی از ریشه جدا نمی شود و با یک یا چند بار شانه و سشوار ملایم کشیدن حالت می گیرد.

خصوصیات موی آسیب دیده

موهای آسیب دیده شفاف نبوده و کاملا به کدری می زند. وزهای زیادی روی سطح مو دیده می شود. اگر موی شما چند شاخه، زبر و شکننده است حتما آسیب دیده است. موی آسیب دیده هنگام برس کشیدن خرد می شود. این مو به سادگی حالت نمی گیرد و رشد طولی آن کافی نیست. گاهی هم در طول ساقه مو، رنگ مو به طور متناوب تیره و روشن می شود.

چگونه سلامت موهایم را کنترل کنم؟!

سخن اول در راه سلامت مو قطعا درباره تغذیه است. رژیم غذایی سالم، متناسب و متعادل که مواد غذایی کافی را به بدن شما برساند، از اهمیت ویژه ای بر خوردار است. غذای روزانه شما باید حاوی پروتئین، ویتامین های مختلف، ریز مغذی هایی مانند روی، منگنز، سیلیسیوم و مس باشد. تا آنجا که می توانید سبزیجات و میوه های تازه را به بدنتان برسانید و از روغن های حاوی اسیدهای چرب گروه امگا قافل نشوید. مصرف مقادیر کافی آب و مایعات در روز مرحله دوم است. شما باید روزی 6 تا 8 لیوان آب مصرف کنید. یادتان باشد چای و دمنوش ها این میزان را در بدن شما تیک نمی زنند. آب کافی برای تنظیم سوخت و ساز بدن شما لازم است. شناختن جنس مو هم بسیار مهم است. شما موی خشک دارید یا چرب یا معمولی؟! همیشه باید از شامپوهایی استفاده کنید که متناسب با جنس مو باشند. اگر نیازمند دکلره هستید اینکار را به متخصصش بسپرید. از سشوارها و اتوهای مو با حرارت بسیار بالا استفاده نکنید. نکته مه دیگر درمان شوره در پوست سر شماست. بر اساس چرب یا خشک بودن شوره، با نظر یک پزشک متخصص پوست و مو اقدام به سالم سازی پوست سرتان کنید. از برس های فلزی یا پیچی یا بستن محکم موهایتان بپرهیزید و در شرایط آب و هوایی پر گرد و غبار، آلودگی بیش از حد هوا مراقبت موهایتان را دو برابر کنید.

 

دمنوش ، سلامت مو ، دکلره ، رشد مو ، موی سالم ، موی آسیب دیده ، مراقبت مو

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام