خشکی و ترک خوردن لب
خشکی و ترک خوردن لب

خشکی و ترک خوردن لب

خشکی پوست لب حسی ناخوشایند است و ظاهر زیبایی هم ندارد. هیچ می دانید چرا لبتان خشک می شود یا باید برای فرار از این مشکل چه کنید؟!

نکات یک آرایش با دوام روی پوست چرب

نکات یک آرایش با دوام روی پوست چرب

اگر شما از زنانی هستید که پوست صورتتان چرب است، حتما همیشه با عدم دوام آرایش روی صورت مواجهید. اما نکات کوچکی وجود دارد که با رعایت کردنشان راحت می شوید.

خشکی و ترک خوردن لب

ترک خوردن لب و خشکی آن حالتی است که همه ما لااقل یک بار تجربه اش کرده ایم. چلیتیس، ترک لب یا شکاف لب آشناترین شکل التهاب پوست لب است. تغییر آب و هوا، قرار گرفتن در معرض باد سرد و سرماخوردگی شایع ترین دلایلی هستند که این معضل را برای ما ایجاد می کنند. پس از خشک شدن لب، شما احساس سوزش و ناراحتی دارید و اگر لبتان کش بیاید (مثلا بخندید) لبتان ممکن است دچار ترک شده و حتی خونریزی کند. با این حال در بیشتر موارد خشکی لب نشان دهنده خطر شدید نیست.

دلیل ترک لب چیست؟!

پوست لب و اطراف آن بسیار حساس و آسیب پذیر است. نازک بودن پوست لب خودش یکی از مهم ترین دلایلی است که ما را به بیماری ترک لب دچار می کند. گذشته از آن در این قسمت از بدن غدد سباسه هم وجود ندارد. یعنی غده هایی که چربی پوست و عرق را در سراسر پوست بدن تولید می کنند، در لب ها حضور ندارند. بنابراین لب ها نمی توانند چربی مورد نیازشان را تولید کنند. عوامل محیطی هم در به جود آمدن این مشکل بسیار موثر هستند. گرم و سرد شدن هوا و آلودگی هوا عواملی هستند که خشکی لب را به دنبال دارند. وجود آب و هوای خشک و رطوبت کم در محیط زندگی شما نیز می تواند مشکل شکاف لب را ایجاد کند. گذشته از این ها آفتاب سوختگی، عفونت های قارچی یا باکتریایی، زیاد لیسیدن لب ها، گاز گرفتن آنها، آلرژی و حساسیت ها، کمبود ویتامین ها و مواد معدنی و ... نیز ممکن است لب هخا را دچار خشکی و ترک کند.

علائم خشکی لب

درمان خشکی و ترک لب

یادتان باشد همیشه از لب ها طوری مراقبت کنید که به خشکی نرسند ولی اگر به هر دلیلی دچار خشکی یا ترک لب شدید، اقدامات زیر را جدی بگیرید:

 

ترک لب ، آلوئه ورا ، درمان ، خشکی لب ، رطوبت ، آلرژی، گلیسیرین

 

پسندیدم 1

منو خانه وارد شوید ثبت نام