کانسیلر چیست؟!
کانسیلر چیست؟!

کانسیلر چیست؟!

همه آنچه دوست دارید درباره کانسیلرها و انواع و رنگ های مختلفشان بدانید و به شما نمی گفتند، در یک مطلب جمع شده است.

معرفی یک کتاب در حوزه زنان

معرفی یک کتاب در حوزه زنان

بعضی کتاب ها می توانند زندگی انسان را زیر و رو کنند. «جنسیت و آگاهی تاریخی» یکی از همین دست کتاب هاست که کلون خوانش آن را به شما توصیه می کند.

کانسیلر چیست؟!

کانسیلر ماده آرایشی برای پوشش عیب­های پوست است. در واقع این ماده نوعی فونداسیون فشرده و غلیظ است که می تواند به خوبی عیوب پوست را بپوشاند. وقتی از کانسیلر استفاده می کنید می توانید آکنه و قرمزی ناشی از آن، لک های پوستی، گودی و سیاهی زیر چشم را تا حد زیادی پوشش بدهید.

کانسیلرها انواع مختلفی دارند که هر کدامشان برای یک نیاز ویژه طراحی شده اند. بنابراین اگر می خواهید از این ماده آرایشی استفاده کنید، باید انواع آن را به خوبی بشناسید. اما قبل از آن باید بدانید پوست شما چه جنسی دارد. کانسیلرها برای پوست چرب و خشک متفاوت هستند. بنابراین بهتر است با توجه به جنس پوست، نوع مناسب آن را برای خودتان انتخاب کنید. یادتان باشد که کانسیلر رنگ پوست(کرم و زرد) را حتما یک یا دو درجه روشن تر از رنگ طبیعی پوست خود (و با توجه به رنگ زمینه کرم پودری که استفاده می کنید) انتخاب کنید. یادتان باشد سر و کار کانسیلر با پوست اطراف چشم هم هست، بنابراین لازم است که بهترین برند ممکن را متناسب با بودجه خود انتخاب کنید. وقتی برای خرید کانسیلر می روید، با رنگ های متفاوتی از آن رو به رو می شوید که در ادامه تفاوت آنها را با هم خواهید دانست:

کانسیلر بنفش

رنگ بنفش متضاد رنگ زرد است. به همین خاطر اولین و مهم ترین وظیفه یک کانسیلر بنفش از میان برداشتن زردی پوست شماست. زردی بیش از اندازه پوست صورت را بی روح نشان می دهد، برای همین است که برای رنگ دادن و جان بخشیدن به آن باید دست به دامن کانسیلر بنفش شد. از سمتی این کانسیلر به محو کردن جای جوش های قدیمی هم کمک می کند. وقتی زردی پوست را با رنگ بنفش خنثی کردید، صورتتان درخشان تر می شود. قسمت های بزرگ صورت مانند پیشانی، دو طرف صورت و فک را با کانسیلر بنفش و اسفنج آماده کنید.

کانسیلر نارنجی

نارنجی رنگِ جان بخشی است. بنابراین یک کانسیلر نارنجی برای پوست هایی با تناژ رنگی تیره و گرم بسیار مناسب است و می تواند لکه های تیره و رنگ رفتگی های روی پوست را به خوبی پنهان کند. این رنگ به هیچ وجه برای صورت های روشن توصیه نمی شود. از کانسیلر نارنجی روی قسمت هایی از صورت که لک های درشت دارند، استفاده کنید.

کانسیلر سبز

از آنجا که رنگ سبز متضاد قرمز است، کانسیلر سبز قرمزی ها را خنثی می کند. بنابراین بهترین گزینه پیش روی شما برای پوشاندن آکنه و جوش های مختلف و حساسیت های پوستی شبیه به اگزما است. گل انداختگی پوست صورت را هم می توان با این نوع کانسیلر تا حد زیادی پوشش داد. کانسیلر سبز را به قسمت هایی که بیشتر تحت تاثیر حساسیت و آکنه هستند با ضربه های ملایم پد آرایشی یا اسفنج پخش کنید. برای جوش ها هم می توانید از این کانسیلر به صورت نقطه ای استفاده کنید.

کانسیلر زرد

یادتان هست گفتیم زرد و بنفش متضاد هم هستند؟! کانسیلرهایی که زرد هستند، رنگ های آبی و بنفش را پوشش می دهند بنابراین بهترین گزینه برای مخفی کردن تیرگی زیر چشم یا از بین بردن کبودی های احتمالی هستند. از این کانسیلر می توانید به عنوان یک پرایمر مناسب برای سایه چشم هم استفاده کنید. کانسیلر را زیر چشم ها به شکل مثلث بزنید. سپس با یک اسفنج یا برس آن را ترکیب کنید. مقداری هم به پشت چشم ها بزنید تا تمام اطراف چشم یکدست شود.

آیا کانسیلر همان اصلاح کننده صورت است؟!

واضح است که در پاسخ به این سوال باید یک نه قاطع برای شما بنویسیم. چراکه اصلاح کننده های صورت یا همان کورکتورها با پوشاننده ها (کانسیلر) تفاوت دارند. کورکتورها معمولا رنگ های مختلفی مثل سبز و هلویی، صورتی و... دارند و زمانی باید از آنها استفاده کنیم که تیرگی زیر چشم بیش از اندازه باشد یا تورم و کبودی گسترده ای شکل گرفته باشد. اصلاح کننده ها باید قبل از کانسیلر و کرم پودر و بعد از پرایمر خیس استفاده شوند.

کدام کانسیلر را بخرم؟! مدادی، استیکی یا مایع؟!

کانسیلر مایع، در واقع بهترین نوع پوشش دهنده برای پوست های چرب است. هرچند می توان از این نوع برای پوست خشک هم استفاده کرد. مدل مایع پوشش دهنده ها از متداول ترین انواع آنها هم هست. نحوه استفاده از آن نیز بسیار ساده است و پوشش دهی متوسط رو به بالایی دارد. معمولا ماندگاری کانسیلر مایع خوب است و شما را مجبور به تمدید نمی کند. کانسیلر استیکی یا ماتیکی که درست شبیه یک رژ لب طراحی شده است، بیشتر برای پوست های حساس و خشک کارایی دارد و می توان آن را روی پوست نرمال هم استفاده کرد. اما برای پوست های چرب گزینه مناسبی نیست. کانسیلر استیکی پوشش دهی بسیار خوبی دارد و برای نواحی اطراف چشم، بینی و لب ها بسیار مناسب است. کانسیلرهای مدادی مخصوص نقاط کوچکی هستند که می خواهید به طور مقطعی آنها را پوشش دهید.

 

 کانسیلر ، رنگ پوست ، کانسیلر بنفش ، کانسیلر نارنجی ، کانسیلر سبز ، کانسیلر زرد ، کانسیلر مایع

پسندیدم 1

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام