همه چیز درباره انتخاب سشوار
همه چیز درباره انتخاب سشوار

همه چیز درباره انتخاب سشوار

برای خرید یک سشوار خوب گیج نشوید! ما به شما کمک می کنیم بهترین انتخاب را متناسب با شرایطتان داشته باشید.

تونرهای پوستی را بیشتر بشناسید

تونرهای پوستی را بیشتر بشناسید

میان تمام کرم هایی که در بازار وجود دارد، حتما چشمتان به تونر خورده است. اگر نمی دانید تونرهای پوستی چه کار می کنند یا چگونه باید از آن استفاده کرد، این مطلب را بخوانید.

همه چیز درباره انتخاب سشوار

 

همه ما برای یک مهمانی دورهمی موهایمان را به دست یک متخصص می سپریم ولی برای استفاده روزانه و خشک کردن مو به خصوص در پاییز و زمستان نیازمند سشوار هستیم. برای انتخاب سشوار خوب باید به موارد زیر توجه کنید:

قدرت موتور بر حسب وات

موتور سشوارهای خانگی از نوع DC و موتور سشوار های حرفه ای (مخصوص آرایشگاه) از نوع AC است. سشوارهای خانگی چون کمتر کار می کنند با همان موتور سبکDC  کار شما را راه می اندازند اما برای یک آرایشگر که به طور حرفه‌ای از سشوار استفاده می کند(مصرف بیش از 4 ساعت در روز) موتور باید حتما از نوع پرتوان و AC  باشد. هر چه قدر وات سشواری که شما می خرید بالاتر باشد، یعنی وسیله ای پرقدرت تر و با دمای بیشتر خواهید داشت. اگر می خواهید نتیجه بهتری بگیرید، از سشوارهایی با توان حداقل ۱۸۰۰ تا ۱۸۵۰ وات استفاده کنید.

یونی یا غیر یونی؟!

یکی از عوامل بسیار مهم هنگام خرید سشوار فناوری تولید یون است. سشوارهایی که تکنولوژی یونی دارند، کنار موتور –آنجا که برای شما قابل دید نیست- یک مولد یون دارند. قابلیت یونی سشوارها علاوه بر اینکه در خشک کردن بهتر مو به شما کمک می کند، چربی داخل تار مو را حفظ کرده و از به هم چسبیدگی یا وز شدن مو جلوگیری می‌کند. سشوار های آیونیک خودشان دو نوع دارند؛ نوع اول دکمه آیونیک دارد و زمانی که موها وز می شود باید آن دکمه را نگه دارید تا بار مثبت موجود در موهایتان خنثی شود. در حالت دوم سشوار کلا به صورت تمام آیونیک است و دیگر نیازی به فعال کردن خاصیت آیونیک نیست. نوع دوم این سشوارها معمولا قیمت بیشتری دارند و به همین خاطر برای مصرف خانگی هم خیلی توصیه نمی شود؛ اما اگر قیمت برای شما اهمیت ندارد، حتما گزینه مناسب شماست.

 

تنظیم حرارت و سرعت

یک سشوار خوب و درست و حسابی، حتما باید دکمه تنظیم حرارت و تنظیم سرعت (به صورت جدا) داشته باشد. این دکمه ها کمک می کنند شما بتوانید به راحتی حرارت مورد نیاز برای هر قسمت از مو را به دلخواه تعیین کنید. سرعت و شتاب باد سشوارها فقط منحصر به گرمای زیاد آن نیست. بلکه دکمه باد سر که به تثبیت مو با خنک کردن کمک می کند هم باید روی وسیله ای که می خرید وجود داشته باشد.

نوع المنت

در گذشته تمام المنت های معمولی در سشوارها از نوع نیکلی بوده اند اما امروزه تعداد زیادی مدل سشوار با المنت سرامیکی هم در بازار وجود دارد. در سشوار های نسل جدید المنت های سرامیکی کاربرد بیشتری دارند. پس وقتی فروشنده از سرامیکی بودن سشوار برایتان می گوید در واقع بحث شما درباره المنت آن است. المنت های سرامیکی باعث کمتر داغ شدن دستگاه می شوند. در نتیجه طول عمر و کارکرد سشوار افزایش پیدا می کند. از طرفی مصرف برق سشوارهای سرامیکی هم بسیار کم تر است( برچسب انرژی: A+) . البته سشوارهای سرامیکی قیمت بالاتری نسبت به انواع غیر سرامیکی ارند. تنها نکته منفی المنت های سرامیکی شکننده بودن آنهاست. اگر از این نوع سشوار تهیه می کنید باید حواستان را حسابی جمع کنید تا وسیله شما ضربه نخورد. بعضی از برند ها مدعی تولید سشوارهای تورمالینی هم هستند. سشوار تورمالینی با داشتن پوششی سنگ تورمالین (که حاوی مواد معدنی مفید است) به طور طبیعی یون های منفی را منتشر می کند و موی شما بسیار درخشان تر خواهد شد.

امکانات جانبی

ممکن است مدل هایی که فروشنده به شما نشان می دهد، سری های مختلفی مثل دیسپانسر (متمرکز کننده باد) داشته باشد. اگر فکر می کنید به همچین چیزی نیاز دارید یا موهایتان زیاد گره می خورد، می توانید این مساله را هم هنگام خرید در نظر بگیرید. گاهی هم بعضی سشوارها سری های مختلف دارند که باز هم بر حسب نیاز می توانید از آنها استفاده کنید.

 

سشوار ، آرایشگر ، تورمالین ، تولید یون ، آیونیک ، تنظیم حرارت ، المنت

پسندیدم 1

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاش میگفتین چه برندی بخریم

کاربر مهمان پسندیدم 0

دوست عزیز سلام؛ انتخاب برند سشوار بیش از هر چیز به بودجه شما بستگی دارد. اگر موارد بالا را به دقت بخوانید، هنگام خرید می توانید به راحتی برند مناسبتان را انتخاب کنید. با تشکر از پیام شما.

منو خانه وارد شوید ثبت نام