نکات یک آرایش با دوام روی پوست چرب
نکات یک آرایش با دوام روی پوست چرب

نکات یک آرایش با دوام روی پوست چرب

اگر شما از زنانی هستید که پوست صورتتان چرب است، حتما همیشه با عدم دوام آرایش روی صورت مواجهید. اما نکات کوچکی وجود دارد که با رعایت کردنشان راحت می شوید.

سه باور غلط درباره میکروپیگمنتیشن

سه باور غلط درباره میکروپیگمنتیشن

اگر تصمیم به انجام میکروپیگمنتیشن دارید، باید با واقعیت ها آشنا شوید.

نکات یک آرایش با دوام روی پوست چرب

زنانی که پوست چربی دارند، همیشه مجبور هستند در یک مهمانی بارها آرایششان را تجدید کنند تا به هم نریزد. در واقع ثابت نگه داشتن یک آرایش برای این افراد، کاری بسیار سخت است. بسیاری از لوازم آرایشی نمی توانند واکنش مناسبی با چربی روی صورت از خودشان نشان بدهند. به هر حال چون زیبایی و آرایش مناسب حق همه زنان است، علم و هنر آرایش برای این دسته از خانم ها هم برنامه هایی دارد. پس چه باید کرد؟!

پوست را قبل از آرایش آماده کنید

اگر زیرسازی درست انجام ندهید و هزار قلم هم آرایش کنید، بازم هم نمی توانید مشکلات پوست را پنهان کنید. برای همین است که آماده سازی پوست برای آرایش همیشه اولین قدم یک آرایش با دوام است. همین زیرسازی و آمادگی پوست هم خودش مهم ترین قدم برای باقی ماندن آرایش روی صورت شماست. قبل از هر چیز یک پاک کننده مخصوص پوست چرب بردارید و صورتتان را از هرگونه آلودگی و چربی اضافه تمیز کنید. این محصولات کمک می کنند که تولید سبوم تنظیم و منافذ مسدود شده به صورت عمقی پاکسازی شود. پس از پاک سازی اولیه، برای جدا کردن سلول‌های مرده روی سطح پوستتان یک اسکراب صورت استفاده کنید. حالا پوست شما مثل یک کاغذ سفید و تمیز شده است. مرطوب کننده بدون چربی برای خودتان تهیه کنید و روی سطح پوست بزنید. چند دقیقه صبر کنید تا مرطوب کننده به عمق پوست نفوذ کند. هر چه قدر محیطی که در آن آرایش می کنید از هوای گرم دورتر باشد، کمتر عرق می کنید و درنتیجه آرایش بهتر روی پوست شما می خوابد. در این مرحله تازه صورت شما از نظر زیر سازی برای آرایش بادوام آماده شده است.

زیربنای آرایشتان را مقاوم کنید

اگر پوست شما چرب باشد، برای یک آرایش درست، قطعا نیازمند پرایمر هستید. واضح است که افراد با پوست های چرب فقط مجاز به استفاده از پرایمر مات هستند؛ اگرچه هر نوع پرایمری حتی اگر هم مات نباشد، برای پوست چرب معجزه می کند. یک پرایمر خوب کمک می کند میان آرایش شما با پوست چسبندگی لطیفی ایجاد شود. به خاطر دانستن این همه نکته مثبت در زمینه استفاده از پرایمر، هول نشوید و در استفاده از آن زیاده روی نکنید. آن قسمت از پوست (معمولا ناحیه T شکل صورت شامل پیشانی و بالای بینی) که بیشتر از باقی صورت چرب می شود را در پرایمر غرق نکنید. وقتی پرایمر کاملا روی صورت شما خشک شد، می توانید از یک فونداسیون هم استفاده کنید. فونداسیون هایی که برای پوست چرب تولید می شوند، عموما ضد آب هستند. فونداسیون را به شکل نقطه نقطه روی صورت بزنید و با قلم آرایشی آن را در صورت پخش کنید. برای رژ گونه و هایلایترها هم بهتر است فرمول کرم پودری و غیر چرب را انتخاب کنید. چون این نوع از محصولات خواب بهتری روی پوست دارند.

آرایش چشم و ابرو را چه طور بادوام کنم؟!

وقتی پلک شما چرب باشد، آرایش چشم شامل خط چشم، سایه و ریمل به سادگی از روی آن لیز خورده و پاک یا پخش می شوند. به همین خاطر است که برای آماده سازی چشم هم نیازمند یک پرایمر هستید. البته نه همان پرایمری که به صورتتان زده اید، بلکه پرایمر مخصوص چشم! این محصول آرایشی رنگدانه های لوازم آرایش را سر جای خودشان و به صورت ثابت نگه می دارد. بنابراین آرایش شما پخش نمی شود و در اصطلاح نمی ریزد. هنگام خرید لوازم آرایش، سایه های بادوام و ریمل های ضد آب را انتخاب کنید. برای ثبات آرایش ابرو باید از یک پماد رنگیِ خشک و مناسب ابرو استفاده کنید. با این حال چون استفاده مداوم از این محصولات باعث ریزش تارهای ابرو می شود، توصیه ما به شما یک میکروپیگمنتیشن حرفه ای یا انواع تتوهای ابرو است. چون با این روش برای مدت زمان بیشتری می توانید خیالتان را از شکل ابروهایتان راحت کنید. در هر صورت اگر می خواهید از مداد یا کرم استفاده کنید، برای تکمیل آرایش ابرو یک ژل ابروی شفاف بزنید. این نوع از ژل می تواند رنگ ابرو را برای مدت چند ساعت ثابت نگه دارد.

تثبیت کننده ها را فراموش نکنید

وقتی کارتان با آرایش صورت تمام شد، می توانید از یک اسپری تثبیت کننده آرایشی استفاده کنید. هنگام استفاده از اسپری حتما چشمتان را ببندید اما این به معنی جمع کردن پلک چشم هایتان نیست. این اسپری ها برای ثابت ماندن آرایش در طول روز یا یک مهمانی شب بسیار به شما کمک می کنند. بعضی پودرهای خشک کن و ورق‌های جذب کننده چربی هم در میان محصولات آرایشی وجود دارد که می توانید آن ها را تهیه کرده و استفاده کنید. برای اینکه از چرب شدن صورتتان جلوگیری کنید، در هنگام بیرون رفتن از خانه، یک پودر خشک کن یا ورق‌های جذب کننده چربی، با خودتان همراه داشته باشید. این محصولات بی آن که ضربه ای به آرایشتان وارد کنند، چربی صورت را جذب می کنند.

 

آرایش ، رژ گونه ، پاکسازی ، ریمل ، هایلایتر ، عمق پوست ، فونداسیون

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام