مراقبت از مو در زمستان
مراقبت از مو در زمستان

مراقبت از مو در زمستان

زمستان و سرما موی شما را خشک و بدون رطوبت می کند. اگر می خواهید در این فصل موهای سالمی داشته باشید، این مطلب را بخوانید.

انواع مژه مصنوعی و مقایسه انواع آن ها

انواع مژه مصنوعی و مقایسه انواع آن ها

استفاده از انواع مژه مصنوعی، خدمات اکستنشن مژه و خدمات لیفت مژه، مؤثرترین و به صرفه‌ترین راه برای بهره‌مندی از زیبایی هرچه بیشتر چشم‌ها به شمار می‌رود.

مراقبت از مو در زمستان

زمستان از راه رسیده است و تغییر دما و بارندگی تاثیرات مختلفی را روی موهای شما می گذارد. سرما می تواند تا حد زیادی مشکلاتی مانند خشکی مو، شوره سر، الکتریسیته ساکن مو که موجب موخوره می شود را برای شما ایجاد کند. واقعیت این است که تاثیر آفتاب پاییزی و پس از آن سرمای زمستانی اوایل بهمن خودش را به شکل خشکی مو نشان می دهد. با این حال نگران نباشید چون با رعایت نکات کوچکی می توانید در این فصل زیبا از موهایتان مراقبت کنید.

کوتاهی مو را فراموش نکنید

همین حالا که تازه زمستان از راه رسیده است، دست به کار شوید و موهایتان را کمی کوتاه کنید. اگر نمی خواهید تغییر بزرگی در چهره تان ایجاد شود، به یک نوک گیری مو هم می توانید قناعت کنید. این کار باعث می شود اگر موخوره ای در ساقه های موی شما باشد به سرعت از بین برود و مو جان تازه ای بگیرد. یادتان باشد آفتاب پاییزی تا آنجا که می تواند به موهایتان موخوره تحمیل می کند. پس اگر نوک موهای شما خشک هم به نظر نمی رسد،  بهتر است برای پیشگیری آن را کمی کوتاه کنید.

روغن های گیاهی را فراموش نکنید

خشکی در پی سرمای هوا مهم ترین اثری است که موی شما با آن درگیر می شود. برای این که از این مشکل فرار کنید باید بعد از حمام که موهایتان نم دارد، از روغن های گیاهی مناسب برای آن استفاده کنید. اگر موهایتان بسیار خشک است، پیشنهاد اول و آخر ما روغن آرگان است که گرچه قیمت نسبتا بالایی دارد، اما یک شیشه کوچک از آن برای مدت ها کنار شما باقی می ماند. یادتان هم باشد که استفاده از روغن برای مو مخصوص فصل سرما نیست، اما در این فصل موهای شما بیشتر از همیشه نیازمند روغن گیاهی می شود. برای پیشگیری از خشک شدن موها و پوست سر، روغن نارگیل، روغن کرچک، روغن کنجد و روغن بادام را روزانه مصرف کنید.

محصولات مراقبت از مو در برابر سشوار را دریابید

زمستان که می شود به دلیل سرما شما همیشه مجبورید برای خشک شدن مو و جلوگیری از سرماخوردگی موهایتان را سشوار بکشید. وقتی مرتب از سشوار استفاده می کنید، احتمال اسیب به مو وجود دارد. تنها در صورتی می توانید موهایتان را حفظ کنید، باید از کرم یا اسپری های محافظت کننده مو در برابر حرارت استفاده کنید. این طوری مو هم در هنگام سشوار و اتو کشیدن سالم می ماند و هم مدل موهای شما برای مدت بیشتری به حالت ثابت باقی می ماند.

 

رطوبت رسانی به مو را فراموش نکنید

زمستان و سرما موجب از بین رفتن رطوبت مو می شود. از سمتی چون شما مدام از سشوار و اتوی مو هم استفاده می کنید، باز هم رطوبت موهایتان را کاهش می دهید. به همین خاطر در این فصل باید به فکر باشید و تا آنجا که می توانید به موهایتان اب رسانی کنید. رطوبت رسانی به موها الکتریسیته ساکن موها را کم می کند. یک ماسک مو و یک نرم کننده‌ حاوی روغن جوجوبا یا روغن کرچک برای خودتان بخرید و مدام از آن استفاده کنید.جوجوبا تا حد زیادی از ایجاد شوره چرب سر هم جلوگیری می کند.

مو را زیاد و با آب داغ نشویید

آب داغ و با دمای بالا در زمستان شاید بدن شما را گرم کند و حس خوشایندی بهتان بدهد. اما شستن مو با این آب نه تنها به پوست بدنتان آسیب می زند، بلکه موهایتان را هم خراب می کند. شست و شوی مو با آب داغ باعث خشکی مو و پوست سر می شود؛ بنابراین یک آب ولرم را برای دوش گرفتن انتخاب کنید، تا سلامت مو به خطر نیافتد. در زمستان موهایتان را در هر بار شست و شو چندین بار شامپو نکنید. چون شامپو کردن زیاد باعث خشک شدن مو می شود. وقتی در یک بار حمام چند بار موهایتان را شامپو می زنید، بیش از حد به غدد سباسه که وظیفه تولید روغن های پوست را دارند، آسیب می رساند و باعث فعالیت زیاد آنها می شود.

 

روغن نارگیل ، کوتاهی مو ، سلامت مو ، نوک گیری مو ، موخوره ، شوره ، رطوبت رسان

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام