بوتاکس چیست؟!
بوتاکس چیست؟!

بوتاکس چیست؟!

همه چیزهایی که باید درباره بوتاکس و تزریق آن بدانید در یک مطلب کنار هم جمع شده اند. اگر تصمیم به بوتاکس دارید، با دقت بخوانید.

پدیکور ناخن پا

پدیکور ناخن پا

پدیکور پا لطافت و تازگی را جایگزین خشونت و زبری پای شما می کند. همین حالا وقتش است که از خدمات پدیکور با اسکراب و کف سابی، پدیکور با پارافین درمانی، پدیکور به همراه ژلیش کلون استفاده کنید.

بوتاکس چیست؟!

سم بوتولینوم که در ایران به نام تجاری بوتاکس معروف شده است، برای فلج موقت عضلات کاربرد دارد. این سم از ترکیبات طبیعی ساخته شده است که هر چند در ابتدای حیات به خاطر خواص سمی که داشت مورد توجه قرار رفت، اما امروزه در علم پزشکی به عنوان یک دارو استفاده می شود. این یعنی بوتولینیوم که در مسمومیت های ناشی از عدم نگهداری صحیح غذا شناسایی شده بود، حالا یکی از مهم ترین داروهای مربوط به حوزه زیبایی و درمانی است. در واقع در سال 2002 سازمان غذا و داروی آمریکا استفاده از بوتاکس را برای بهبود موقت خط اخم متوسط تا شدید تایید کرد.

برای صاف کردن چین و چروک های صورت و ایجاد ظاهری جوان‌ تر بوتاکس با فلج موقتی که در عضلات ایجاد می کند، سبب می شود که چین و چروک های ناشی از اخم و بالا رفتن سن (میان ابروها، خط لبخند، خطوط پیشانی و...) برای مدتی صورت شما را ترک کنند. گرچه با از بین رفتن اثر دارو در طول زمان این خطوط دوباره به صورت بر می گردند اما می توان با خیال راحت به مدت طولانی و به طور متناوب از این دارو استفاده کرد. بوتاکس در درمان بسیاری از مشکلات دیگر هم کاربرد دارد و از این میان می توان به تزریق بوتاکس در ناحیه کف دست یا زیربغل اشاره کرد که موجب کنترل تعریق بیش از حد می شود. همچنین این دارو برای درمان لوچی چشم، اسپاسم های مزمن عضلانی، میگرن و فیشر مزمن کاربرد دارد.

به هر حال پس از تزریق، بوتاکس جذب عضله شده و در انتهای اعصابی که فرمان انقباض را به عضلات می‌ رسانند، جاگیر می شود. یعنی بوتاکس از آزاد شدن یک واسطه شیمیایی به نام استیل کولین جلوگیری می‌کند و در نتیجه دستور انقباض به عضله نمی‌رسد. به همین خاطر است که اسم این کار را فلج عضلانی موقت می نامند. مدت اثر بوتاکس با توجه به نوع و برند آن حدود ۳ تا ۶ ماه است.

مراقبت های پس از تزریق بوتاکس

یادتان باشد در لحظه تزریق ممکن است یک سوزش بسیار خفیف روی پوستتان احساس کنید که به سرعت از میان می رود. وقتی کار تزریق تمام شد، روی محل را ماساژ ندهید. حدود 4 تا 6 ساعت دراز نکشید و سرتان را پایین هم نیندازید. در چند ساعت اول می توانید از کمپرس سرد در محل تزریق استفاده کنید.

آیا بوتاکس همان ژل است؟!

میان بوتاکس و تزریق ژل تفاوت های زیادی وجود دارد و نباید این دو را با هم اشتباه گرفت. بوتاکس همان طور که گفته شد، خاصیت فلج کنندگی دارد. در حالی که ژل حالت پرکنندگی دارد. از بوتاکس در قسمت های بالایی صورت مانند خط اخم و چروک های دور چشم استفاده می شود در حالی که ژل را  در نواحی شکل گونه، خط خنده، چانه و لب‌ها تزریق می کنند.

چه کسانی نباید تزریق بوتاکس انجام دهند؟!

تعریق ، بوتاکس ، چین و چروک ، بوتولیوم ، تزریق ژل ، خط اخم

 

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام