ابروهایتان را دوست داشته باشید
ابروهایتان را دوست داشته باشید

ابروهایتان را دوست داشته باشید

اگر ابروهایتان نازک شده است، اگر نمی دانید تناسب رنگ مو و ابرو را باید چه طور به دست بیاورید یا اگر ابروهایتان کمی خالی شده است، این مطلب را بخوانید.

پاییز آمد!

پاییز آمد!

امروز شروع فصل جدیدی از زندگی برای همه ماست. پاییز و رنگ های گرمش مبارک.

ابروهایتان را دوست داشته باشید

فرم و مدل ابروها همیشه برای زنان بسیار مهم بوده است. وقتی ابروهای زیبا دارید، چشم هایتان جلوه بهتری دارند و در نهایت زیبایی صورت شما بیشتر نمایان می شود.

چه طور ابروها را پر پشت کنیم؟!

مدت هاست زمان و زمانه از داشتن ابروهای نخ شده عبور کرده است و دیگر کمتر کسی را پیدا می کنید که بنشیند زیر دست آرایشگر و بگوید: «لطفا ابروهام رو نازک کن.». جهان زیبایی امروز ابروهای پرپشت و پهن را بیشتر می پسندد. یعنی راستش را بخواهید پر و کلفت بودن ابروها این روزها بیشتر مد شده است. اگر شما هم از دسته زنانی هستید که به این ابروهای پُر علاقه دارید، باید از مواد مناسبی برای تقویت آنها استفاده کنید. اگر ابروی شما کم‌ پشت است غصه را فراموش کنید و به این فکر کنید که حتی اگر نتوانید آنها را پرپشت کنید هم، آرایش به دادتان می رسد.

برای خودتان یک شیشه کوچک روغن کرچک بخرید. این روغن با هر میکروارگانیسمی که مانع رشد ابروها می‌ شود، می جنگد و شما را روز به روز به خواستتان نزدیک تر می کند. یادتان باشد کرچک پروتئین، ویتامین‌های مختلف، اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان ها‌ی مختلفی دارد که می توانند فولیکول‌های مو را تغذیه کنند و موجب رشد موهای ریز شوند. هر شب قبل از خواب یک گوش پاک کن را به کمی روغن کرچک آغشته کرده و روی ابروهایتان بمالید، بعد با انگشت هایتان به آرامی روی ابروها را ماساژ دهید تا روغن کاملا جذب پوست شود. همین کار را با روغن نارگیل هم می توانید انجام دهید. ولی اگر به هر دلیلی از این دو نوع روغن دل خوشی ندارید، می توانید از داروخانه برای خودتان یک ژل تقویتی ابرو تهیه کنید.

اصول را بدانید

همیشه وقتی رنگ موهایتان را تغییر می دهید، باید به فکر رنگ کردن ابروها هم باشید. تضاد زیاد میان رنگ مو و ابرو چهره شما را وارد مرحله نامرتبی می کند. تشخیص این که کدام رنگ مو، چه رنگ ابرویی می طلبد، کاری بسیار تخصصی است که فقط از عهده آرایشگرتان بر می آید. شاید به نظر شما رنگ کردن ابرو در خانه، کار آسانی به‌نظر برسد، اما یادتان باشد که جنس موهای ابرو بسیار نازک است و کار رنگ کردن آنها بسیار حساس. اما به طور کلی بدانید که وقتی موهایتان را روشن می کنید، برای طبیعی نشان دادن رنگ ابروها و باید آنها را هم کمی روشن تر کنید. اگر رنگ های فانتزی را روی موهایتان استفاده کرده اید هم با صلاحدید آرایشگر می توانید رنگ مناسب ابرو را پیدا کنید. موهای خرمایی و یا تیره (مایل به مشکی)، رنگ مشکی و تیره را برای ابرو انتخاب می کنند. اگر موهایتان قهوه ای متوسط است، یکی دو درجه تیره تر یا روشن تر را برای ابروهایتان انتخاب کنید. افرادی که موهای قهوه ای روشن دارند هم نباید از قهوه ای تیره برای ابروهایشان استفاده کنند.

چرا ابروهایم می ریزند؟!

باور کنید یا نه، ابرو هم مثل هر موجود زنده دیگری در دنیا عمر دارد. موهای نازک ابرو، پس از یک دوره کوتاه چرخه زندگیشان به پایان می رسد و از سطح پوست شما جدا می شوند. پس اگر ابروهایتان شروع به ریزش می کنند استرس نگیرید و به پوستتان کمی استراحت بدهید تا فرصت دوباره رویش را پیدا کند. این را هم بدانید که گاهی ابروهای شما، به خاطر استفاده بیش از حد از لوازم آرایشی نامناسب و کشیده شدن ممکن است آسیب ببینند. مواد آرایشی نامناسبی که از فلزات سنگینی مثل جیوه و سرب در آنها استفاده شده است، به سادگی ابروهای شما را دچار ریزش می کند. تاثیر این فلزات سنگین بر موها تا حدی است که مسمومیت غیرمستقیم با آن‌ها هم ممکن است سبب ریزش ابروها یا موهای سر شود. بنابراین در خرید ریمل، سایه و مداد ابرو حساسیت به خرج دهید. اگر با رعایت همه این موارد باز هم ریزش ابرو دارید، پزشک را در جریان بگذارید. گاهی به هم ریختن تعادل هورمون ها در بدن (مانند استروژن) باعث نازک شدن یا ریزش ابرو می شود.

برای آرایش ابروها کدام بهتر است؟! ریمل ابرو، سایه یا مداد ابرو؟!

شاید باورتان نشود ولی در پاسخ به این سوال باید برایتان بنویسم هیچ کدام! ریمل ابرو باعث خشک شدن موهای ابروی شما می شود و همین خشکی می تواند ابروها را دچار ریزش یا خارش کند. مداد ابرو چون روی ریشه ها کشیده می شود ممکن است ابروهای سالم شما را هم از بین ببرد و سایه ها به دلیل پودری بودنشان از سر جا حرکت می کنند و ممکن است بدون این که بفهمید ابروهایتان را نامرتب نشان بدهد. شاید بپرسید پس چاره چیست؟! به نظر من تنها راه ممکن برای نجات از معضل خالی بودن ابروها همه کارهای مربوط به آرایش ماندگار است: تتو، میکروپیگمنتیشن، میکروبلیدینگ، فیبروز و ... .

 

 مداد ابرو ، روغن کرچک ، روغن نارگیل ، ماساژ ، ابرو ، میکروپیگمنتیشن ، آنتی اکسیدان

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام