آب بنوشید و پوست و موی سالم داشته باشید
آب بنوشید و پوست و موی سالم داشته باشید

آب بنوشید و پوست و موی سالم داشته باشید

می گویند آب مایه حیات است و راست هم می گویند. این مایه حیات را تا آنجا که می توانید دریابید تا پوست و موی زیباتری داشته باشید

خشکی و ترک خوردن لب

خشکی و ترک خوردن لب

خشکی پوست لب حسی ناخوشایند است و ظاهر زیبایی هم ندارد. هیچ می دانید چرا لبتان خشک می شود یا باید برای فرار از این مشکل چه کنید؟!

آب بنوشید و پوست و موی سالم داشته باشید

همیشه و همه جا از فواید آب شنیده اید. اینم که نوشیدن به اندازه آب بیماری ها را درمان می کند و به شما کمک می کند تا بدن سالم تری داشته باشید. اما هیچ می دانید چرا؟!

 

اگزما ، آب و پوست ، پوست و مو ، درمان ، نوشیدن آب ، عملکرد مغز ، سلامت پوست

 

چه قدر در روز آب بنوشیم؟!

حدود 60 درصد از بدن انسان را آب تشکیل داده است و ما در هر لحظه از عمر در حال از دست دادن آب بدن هستیم. برای همین است که ما باید به طور مرتب به بدن آبرسانی کنیم تا کمبود آب سلامتمان را به خطر نیاندازد. درباره این که در هر 24 ساعت باید چه میزان آب مصرف کنیم که مشکل کم آبی برای بدن به وجود نیاید، نظرات مختلفی وجود دارد. پزشکان معمولا توصیه می کنند که ۸ لیوان (هر لیوان ۲۵۰ سی سی) آب بنوشیم. این یعنی چیزی حدود دو لیتر در روز! بسیاری هم معتقدند که چون بدن همواره در حال از دست دادن آب است، باید همیشه و هوراه یک مقدار آب همراه داشته باشیم و جرعه جرعه از آن بنوشیم؛ حتی وقتی تشنه نیستیم. اما چون این روش کمی سخت یا حوصله سر بر است، بهتر است در تمام ساعت های بیداری، به ازای هر ساعت یک لیوان آب را در نظر بگیریم.

نوشیدن آب چه فایده ای برای بدن دارد؟!

وقتی بدن کم آب می شود، میزان انرژی و عملکرد مغز کاهش پیدا می کند. این یعنی وقتی شما ورزش می کنید  یا در اثر گرمای هوا بیشتر از اندازه معمول عرق می کنید و با نوشیدن آب این مقدار را جبران نمی کنید، مغز شما خسته می شود، عملکرد فیزیکی تان هم با اختلال رو به رو شده و استقامت بدنتان از بین می رود. از سمتی نوشیدن آب به طور مستقیم روی وزن بدن اثر می گذارد. چون هرچه بیشتر آب بنوشید، سوخت و ‌ساز بدنتان  افزایش پیدا می کند و اشتهای شما به خوردن غذا هم کم می شود. این را هم بدانید که نوشیدن ۲ لیتر آب در یک شبانه روز، مصرف انرژی در بدن را افزایش می دهد و از این جهت است که می گویند آب بنوشید و لاغر شوید. نوشیدن آب کافی یبوست را از بین می برد و به عملکرد دستگاه گوارش شما کمک می کند. باور کنید یا نه استفاده مناسب از آب باعث می شود، خطر ابتلا به سنگ کلیه از شما دور شود.

فواید نوشیدن آب برای پوست و مو

نوشیدن آب برای به حفظ رطوبت پوست بسیار کمک می کند و می تواند ریز مغذی های لازم را به سلول های پوستی برساند. این مساله پوست را لطیف و انعطاف پذیر می کند؛ در نتیجه علائم افزایش سن پوستی مانند چروک و افتادگی به وجود نمی آید. وقتی موفق می شوید تعادل رطوبتی پوست را حفظ کنید، قسمت های نازک و حساس پوستتان سالم تر می ماند. نوشیدن آب کافی خطر ابتلا به اگزما را هم کاهش می دهد. از طرفی چون آب می تواند عملکرد سیستم گوارشی را بهتر کند، با دفع سموم از بدن به افزایش درخشش و لطافت پوست کمک می کند. بنابراین احتمال ایجاد جوش و آکنه کاهش پیدا می کند. علاوه بر نوشیدن آب، ‌دوش آب خنک گرفتن هم تا چون استرس‌ را از شما دور می کند، آسیب های پوست را از بین می برد. اگر دچار التهاب پوستی هستید، در کنار استفاده محصولات مراقبت پوست دوش آب خنک را دریابید و تا آنجا که برایتان ممکن است آب بنوشید.همه اینها را در یک گوشه ذهنتان نگه دارید و در سمت دیگر به معجزه آخر و مهم اب برای پوست دل بدهید: نوشیدن آب کافی بهترین راه حل برای رفع پف و تیرگی زیر چشم است.

نوشیدن آب به جز فوایدی بی شماری که برای حفظ سلامت پوست دارد، شادابی موها را هم تضمین می کند. وقتی شما آب زیاد می نوشید، جریان خون در بدنتان بهبود پیدا کرده و اکسیژن رسانی به سلول‌های پوستی کف سر بهتر می شود. بنابراین احتمال افزایش ریزش مو بسیار کم می شود. همچنین نوشیدن آب کافی در روز از خشکی پوست سر که باعث خشکی و شکنندگی مو می شود هم جلوگیری می کند. اگر به شوره خسک یا چرب هم مبتلا باشید، باز آب به دادتان می رسد. وقتی آب کافی در بدن شما وجود دارد، ترشح چربی در پوست سر کنترل می شود. راستی اگر دوست دارید ویتامین های مورد نیاز برای داشتن موی شاداب بیشتر در بدنتان جذب شود، باز هم باید آب بنوشید.

پسندیدم 0

منو خانه وارد شوید ثبت نام