چه طور خرید اینترنتی ایمنی داشته باشم؟!
چه طور خرید اینترنتی ایمنی داشته باشم؟!

چه طور خرید اینترنتی ایمنی داشته باشم؟!

در بخش اول مطلب درباره این صحبت کردیم که اساسا ما چرا دست به خرید اینترنتی می زنیم و لطف های خرید اینترنتی را شمردیم؛ در این مطلب به شما کمک می کنیم چه طور اعتماد کنید!

آشنایی با رنگ موهای ساده

آشنایی با رنگ موهای ساده

هیچ می دانید گاهی رنگی که برای موهایتان انتخاب می کنید، می تواند به طور کلی شخصیت شما را وارد مرحله دیگری کند؟!

چه طور خرید اینترنتی ایمنی داشته باشم؟!

یادتان هست از خرید اینترنتی حرف زدیم؟! از اینکه دنیای تازه چه قدر ما را به سمت این خرید اینترنتی هل می دهد! در این مطلب قصد داریم نظام ذهنی شما را که پایه اش بر اعتماد نکردن است به طور کلی تغییر دهیم! می پرسید: «مگر ممکن است؟!» پاسخ ساده است: «همیشه راهی هست...».

راستش را بخواهید در یک خرید اینترنتی رضایت خاطر یکی از مهم ترین عوامل است. یعنی اگر شما اولین تجربه خرید اینترنتی تان خوب نباشد، احتمالا سخت تر از دیگران می توانید به دیگر وبسایت ها اعتماد کنید. نظرسنجی های مختلف و تحقیقات نشان می دهند که یکی از دلایل اصلی خرید اینترنتی، رضایت خاطر افراد است. فکرش را بکنید، وقتی می شود در وقت صرفه جویی کرد، به راحتی انتخاب کرد یا مشکلات مربوط به حمل و جست و جوی کالا و خدمات را نداشت، خرید چه قدر لذت بخش تر می شود. سارا که به تازگی به دانشگاه رفته می گوید: «من دوست دارم همیشه خیلی مرتب و منظم باشم. دانشگاه می رم، سرکار هم می رم و واقعیت اینه که زمان کمی دارم برای پرسه زدن توی پاساژ و خرید کردن... خرید اینترنتی برای من یه نعمت بزرگ محسوب می شه... فقط باید زمان رسیدن وسایل رو با مامانم هماهنگ کنم...» آن وقت خنده اش را پهن می کند در صورتش؛ می پرسم: «تا حالا خدمات هم سفارش دادی؟!» دستش را به نشانه کثرت حرکت می دهد و می گوید: «اوووووووه تا دلت بخواد... مامانم اول ها خیلی راضی نبود ولی وقتی تجربه ش کرد، خیالش راحت شد و الان خودش کلی مشتری شده. البته کلی براش از مجوزها توضیح دادم...».

چه طور خرید اینترنتی کنیم؟!

خیلی کار سختی پیش روی شما نیست. قرار نیست شاخ غول بشکنید یا از هفت خوان رستم رد شوید. پله به پله برایتان تعریف می کنیم که چه طور می شود به فروشگاه های اینترنتی اعتماد کرد. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از فروشگاه های اینترنتی، از بین رفتن فاصله هاست. مثلا فاصله شما با اولین آرایشگر کلون یا اولین تعمیرکار تلویزیون چند کلیک ساده است. این فاصله کم، پرداخت را هم برای شما راحت می کند. در دنیای امروز که کمتر پیش می آید ما پول نقد در کیفمان پیدا کنیم، با وصل شدن به درگاه های امن می توانید هزینه ها را هم مدیریت کنید.

 

خرید اینترنتی ، اعتماد ، فروشگاه های اینترنتی ، فروشگاه آنلاین ، مجوز ، اینماد ، نشان ملی ثبت ، نماد اعتماد الکترونیکی

 

قبل از هر چیز وقتی وارد یک فروشگاه آنلاین می شوید در قسمت پایین صفحه (فوتر) دنبال مجوزها بگردید. همه فروشگاه های مجاز باید از یک ارگان وابسته به حوزه کاری شان (مثل نشان ملی ثبت برای رسانه های دیجیتال، مجوز کسب و کارهای مجازی از اتحادیه کشوری و ... )مجوز فعالیت داشته باشند. نکته بعدی که باید به آن توجه کنید، نماد اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد است. اینماد مجوزی است که کلیه پرداخت های شما را ایمن و قابل بررسی می کند. اگر دوست دارید از مجوزهایی که فروشگاه های اینترنتی دارند بیشتر سر دربیاورید یک سرچ ساده در گوگل نجاتتان می دهد؛ اما این را بدانید که برای خیال جمعی از این نمادها باید روی آنها کلیک کنید و از شباهت اطلاعاتشان با وبسایتی که در آن هستید، مطمئن شوید. (این یعنی کانال های تلگرامی یا اینستاگرامی راه خیلی مطمئنی برای امنیت پرداخت نیستند، گرچه اعتماد متقابل در دنیای تعاملی حرف اول را می زند.). بعد از اینها به نکات زیر توجه کنید:

نظرات مصرف کننده ها را دنبال کنید. مشتری های اینترنتی معمولا درباره کالا یا خدماتی که دریافت کرده اند، نظر می دهند. بنابراین بررسی نظریات آنها می تواند در انتخاب و اطمینان به شما کمک کند.  

 

 

پسندیدم 1

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

من اصلا قضیه اینماد را نمی دانستم خوب شد نوشتین دست شما درد نکند

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام