چرا خرید اینترنتی مد شده است؟!
چرا خرید اینترنتی مد شده است؟!

چرا خرید اینترنتی مد شده است؟!

هیچ می دانید چه دلایلی ما را به سمت خرید اینترنتی می کشاند؟! اصلا از الطاف خرید اینترنتی خبر دارید؟!

براشینگ مو و کرلی و سشوار مو در خانه

براشینگ مو و کرلی و سشوار مو در خانه

براشینگ مو در منزل، سشوار و کرلی مو در منزل، خدماتی ویژه کلون که با کادر 100% مجرب و حرفه ای خود به شما کمک می‌کند تا موهایی زیبایی داشته باشید.

چرا خرید اینترنتی مد شده است؟!

دنیای امروز ما در همه زمینه های روزمره با دنیای قبل تفاوت زیادی دارد. اگر یک روز ابن سینایی بود که با گرفتن نبض بیمار و نام بردن از شهرهای اطراف پی به سوختگی ِ دلِ بیمارش می برد، امروز کافی است علائم بیماری را برای پزشک توضیح بدهید تا دردتان را برایتان ساده کند. اگر یک روز برای رساندن یک نامه محرمانه به دست رئیس فلان قبیله، چاپارِ تازه نفس لازم داشتیم، حالا چند خط تایپ و رمز گذاری نامه و یک کلیک ساده روی کلمه «send» همه این کارها را می کند. اصل قصه اینجاست که دنیا مدام در حال پیشرفت است و این تکامل هر روزه، ابزارهای تازه تر می خواهد. در کنار همه تغییرات یک اصل همیشگی هم هست: انسان ذاتا به راحتی و ساده سازی علاقه مند است. بنابراین در تمام لحظات عمر به دنبال آن چیزی است که می تواند زندگی در جهان را برایش آسوده کند؛ و اگر قبول داشته باشیم که اینترنت یکی از مهم ترین ابزارهای انسان برای رسیدن به آسایش بوده، خرید و فروش اینترنتی هم یک جور راحتی مضاعف است.

خرید اینترنتی در ایران اما کار نسبتا جدیدی محسوب می شود و آدم به طور کلی این طوری است که در زمینه همه کارهای جدید مقاومت می کند. اگرچه این روزها در میان نسل جوان(به خاطر ذات تجربه جو) خرید اینترنتی روال بهتری پیدا کرده است، اما در میان همین افراد هم هستند کسانی که از تجربیات مجازی فرار می کنند. «من هزارتا دلیل دارم برای خرید اینترنتی... دستم می ره که سفارش بدم ولی می دونی چیه؟! همیشه تو این جور موقعیت ها فکر می کنم اصلا من چه قدر می تونم به یه سایت اعتماد کنم؟! اگر چیزی که دارم سفارش می دم اونی نباشه که توی عکس دیدم چی؟! اصلا اگر پول رو بریزم به حسابشون و چیزی که سفارش دادم رو نفرستن چی کار می تونم بکنم؟!». اینها را شهرزادِ 24 ساله می گوید که در کافی شاپ کنار من نشسته است. ساعت ها با هم حرف می زنیم. فکر می کنم این اندازه علاقه به تجربه چرا با سدی محکم از این همه سوال رو به رو شده است؟! انگار ریشه همه چیز به اطلاع رسانی کم ربط داشته باشد. برای شهرزاد از مجوزها می گویم. از راه هایی که می شود اعتماد کرد و در آخر وقتی داریم از هم خداحافظی می کنیم، وقتی که آن حالت دست به سینه اولیه اش، به دست های رها روی میز تبدیل شده، می گوید: «یه عالمه سوالم جواب پیدا کرد...».

 

خرید اینترنتی ، مد، خریدار ، مشتری ، خرید اختیاری ، کیفیت ، ضمانت ، تجربیات مجازی ، انتخاب

 

به طور معمول دلایل بی شماری وجود دارد که شما بخواهید یک خرید اینترنتی را تجربه کنید. گسترش روزافزون شهرها، شلوغی آنها و مشغله ای که برای انسان به دنبال داشته، کسب و کارهای اینترنتی را به عنوان یک راه حل پیش روی انسان قرار داده است. بنابراین ما به عنوان مشتری یا خریدار، به خاطر سهولت خرید اینترنتی، عرضه کالا یا خدمات با هزینه تمام شده کمتر، مشتری مداری فروشندگان اینترنتی به شکل ویژه، تنوع کالاها و خدمات، ایجاد فرصت برای انتخاب، عدم محدودیت زمانی و مکانی، تبادل نظر، صرفه جویی در زمان، خدمات پس از فروش و ... خرید اینترنتی انجام می دهیم.

اصلا ما چرا خرید اینترنتی می کنیم؟!

مهم ترین چیزی که یک فروشگاه اینترنتی در اختیار شما قرار می دهد، تنوع است. هرچند فکر کنید این تنوع در یک فروشگاه فیزیکی هم ممکن است وجود داشته باشد، اما در فروشگاه های مجازی هرچند تنوع وجود دارد، دسته بندی های متفاوت انتخاب از میان تنوع را ساده می کند. فرقی ندارد شما عکس های یک محصول را ببینید و ویژگی های آن را بخوانید یا نمونه کارهای خدماتی را در وبسایت مشاهده کنید و درباره آن خدمات اطلاعات کسب کنید؛ فروشگاه اینترنتی قدرت انتخاب شما را در منطقه جغرافیایی تان بالا می برد. یکی دیگر از مسائلی که در خرید اینترنتی باید به آن توجه کنید، صرف هزینه کمتر است. شاید بپرسید چه فرقی دارد ما یک محصول مشخص را از کجا بخریم؟! تصور کنید قرار است یک ماشین لباسشویی برای خودتان تهیه کنید. برای رفتن به فروشگاه لوازم خانگی شما باید مسافتی را طی کنید، زمان زیادی را به پرسه زدن در فروشگاه های مختلف طی کنید و دوباره با خانه برگردید. اما اگر ماشین لباسشویی را اینترنتی سفارش دهید و با همان قیمت هم آن را تهیه کنید، باز هم در زمان و هزینه صرفه جویی کرده اید. از طرفی فروشگاه های اینترنتی به شما امکان بررسی و مقایسه قیمت ها را هم می دهند؛ بنابراین در مواجهه با خرید اینترنتی و هنگام مقایسه از خودتان سوال می کنید: چه کالایی با چه قیمتی و چه ضمانتی؟! چه خدمتی با چه کیفیتی و چه ضمانتی؟!

یک خرید فیزیکی نیازمند برنامه ریزی دقیق زمانی است. این یعنی شما در مثال ماشین لباسشویی باید برنامه خرید را به آخر هفته که سرکار نمی روید موکول کنید. از سمتی بی شمار انسان دیگر همزمان با شما همین کار را می کنند. این طوری است که وقتی به فروشگاه لازم خانگی می رسید از خودتان سوال می کنید: «چی شده این همه آدم اومدن ماشین لباسشویی بخرن؟! باز من اومدم یه چیزی بخرم همه شهر هم اومدن همون رو بخرن...». در خرید از یک فروشگاه اینترنتی ازدحام و عجله وابسته به ازدحام وجود ندارد. به خاطر همین است که یک خرید اینترنتی می تواند آرامش خرید را تضمین کند. یکی دیگر از دلایلی که باعث می شود طعم خرید اینترنتی به دهان شما شیرین تر باشد، خرید اختیاری است. می پرسید یعنی چه؟! حتما برایتان پیش آمده است که وارد یک فروشگاه شده اید و در انتخاب یک محصول مردد بوده اید. بعد فروشنده با شما گرم صحبت شده است و شما محصول را خریده اید و به خانه برگشته اید. اما چند روز بعد از خودتان پرسیده اید: «چرا این رو خریدم؟!... تو رودربایستی قرار گرفتم...». خرید اینترنتی امکان رودربایستی را به کلی خط می زند. اگر دوست دارید درباره مزایای خرید اینترنتی بیشتر بدانید به موارد زیر توجه کنید:

 

همه این ها که گفتیم پاسخ چگونگی اعتماد کردن به خرید اینترنتی نیست. در مطلب بعد در این باره صحبت خواهیم کرد.

 

 

پسندیدم 7

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

درسته همه اینها را قبلا هم شنیده بودم اما توی یک قصه خوب خیلی حس خوبی داد، ممنون از اطلاعات خوی همیشگی شما

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

خیلی هم خوب

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

بسیار عالی

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

واقعا اینترنت کار همرو آسون کرده

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

آرایشگاه اینترنتی کلون سفارش تمامی آرایش از شما کلون عزیز بسیار کارمارو راحت کرده ممنون که هستید

مدیریت وب سایت پسندیدم 0

ممنون که از ما حمایت میکنید

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

خیلی هم خوب

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

بسيار انجام كارها با اينترنت مخصوصا گرفتم وقت از ارايشگران كلون تسهيل وعاليست

مدیریت وب سایت پسندیدم 0 | پاسخ

ولي من هنوز دوست دارم كالايي كه مي خوام بخرم و ببينم ! البته كه وقت هم زياد تلف مي شه تو ترافيك

مدیریت وب سایت پسندیدم 0

دقیقا هر کدام از روش های خرید مزایا و معایب خودش را داره.

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

مطلب جالبی بود. متشکرم

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام