آیین نامه حمایت از کسب و کارهای خانگی
آیین نامه حمایت از کسب و کارهای خانگی

آیین نامه حمایت از کسب و کارهای خانگی

از آیین نامه حمایت از کسب و کارهای خانگی چه قدر می دانید؟!

همه آنچه باید درباره مکمل های رشد مو بدانید

همه آنچه باید درباره مکمل های رشد مو بدانید

می گویند مکمل های رشد مو باعث می شود موهای زائد بدن هم بیشتر شوند. می گویند این مکمل ها تاثیر درست و حسابی ندارند. اگر می خواهید واقعیت را بدانید، این مطلب را بخوانید.

آیین نامه حمایت از کسب و کارهای خانگی

جهان شغلی امروز دیگر مثل قبل نیست. یعنی برای هر انسانی در هر سطح و با هر مهارتی راه های بی شماری برای کسب درآمد وجود دارد. بنابراین دنیای امروز به كسب و كارهاي خانگي هم به عنوان راهكاري مهم براي ايجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان اهمیت می دهد.  

انجام كسب و كار در «منزل» مزایای بسیار زیادی برای شاغلین دارد؛ ايجاد توازن بين مسئوليت خانوادگي زنان و اشتغال آنها، حذف هزينه هاي مربوط به خريد، رهن و اجاره كارگاه و اياب و ذهاب، استفاده از نيروي كار ساير اعضاي خانواده و ايجاد زمينه هاي كار خانوادگي، امكان انتقال تجارب از طريق آموزش غير رسمي به شيوه استاد- شاگردي بين اعضاء خانواده و.... از سویی تحولات بنیادین و روز به روز در بخش فناوري اطلاعات امكان اشتغال خانگي براي بسياري از افراد در زمينه هاي IT  را هم فراهم کرده است.  اين مشاغل با تنوع بسیار زیادشان به افراد یک جامعه اجازه می دهند در محيط خانه با استفاده از رايانه و وسايل جانبي مورد نياز، به انجام كسب و كارهاي گوناگون بپردازند.

اگر دوست دارید بیشتر از این کسب و کارهای خانگی بدانید، بد نیست به تعاریف و آیین نامه آن نگاهی بیاندازید:

تعاريف مهم:

مشاغل يا كسب و كار خانگي: آن دسته از فعاليت هايي هستند كه توسط عضو يا اعضا خانواده در فضاي مسكوني در قالب يك طرح كسب و كار بدون مزاحمت و ايجاد اخلال در آرامش واحد هاي مسكوني همجوار شكل مي گيرد و منجر به توليد خدمت يا كالاي قابل عرضه به بازار خارج از محيط مسكوني می شود. شاغلين كسب و كار مذكور براي كسب منافع به صورت هاي ذيل فعاليت مي کنند:

  1. انجام فعاليت به صورت كارمزدي براي كارفرماي خارج از محيط مسكوني
  2. انجام فعاليت مستقل اعم از تامين مواد اوليه تا عرضه و محصول به خارج از محيط مسكوني
  3. انجام فعاليت به صورت تعاوني، اتحاديه يا مشاركت با بنگاه هاي بالادستي تامين كننده مواد اوليه و عرضه محصول آنان در بازار، ترجيحا به صورت كسب و كار خوشه اي

پشتيبان: منظور اشخاص حقيقي يا حقوقي هستند كه مسئوليت حمايت از تعدادي از شاغلين خانگي را در كل فرآيند توليد و  ارائه خدمات، اعم از آموزش، تهيه و توزيع مواد اوليه و ابزار كار (حسب مورد)، مشاوره، طراحي، نوآوري، بسته بندي، بازاريابي و فروش به عهده بگيرند.

افراد تحت پوشش: افرادي كه متقاضي انجام فعاليت زير مجموعه يك فرد حقيقي يا حقوقي ديگر هستند. بديهي است اين موضوع با تحت پوشش نهادهاي حمايتي بودن ارتباطي نداشته و متفاوت است.

مستقل(خوداشتغالي): نوعي اشتغال  است كه فرد مي­تواند با اتكاء به توان شخصي، خلاقيت و ابتكار، به شكل خويش فرمايي به فعاليت هاي توليدي و خدماتي بپردازد كه در نتيجه منجر به كسب درآمد و ايجاد فضاي كسب و كار مي شود.

كسب و كار مجازي: كسب و كاري است كه در آن از اينترنت جهت انجام تبليغات و فروش كالا و خدمات استفاده مي شود.

پشتیبان تامین نیاز مشاغل خانگی: شرکت تعاونی متشکل از افرادی که دارای مشاغل خانگی در یک گرایش یا چند گرایش همسو و نزدیک به هم باشند.

 

پس از تكميل فرم ثبت نام، در صورت اطمينان از صحت اطلاعاتي كه در فرم وارد کرده اید، می توانید ثبت نام خود را قطعي کنید.

پسندیدم 3

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام