کتاب زنان در عرصه مدیریت
کتاب زنان در عرصه مدیریت

کتاب زنان در عرصه مدیریت

اگر از علاقمندان به حوزه زنان یا مدیریت هستید این کتاب را بخوانید تا دنیای ذهنتان روشن و روشن تر شود.

جمعه سُرمه ای کلون در انتظار شماست

جمعه سُرمه ای کلون در انتظار شماست

با 50 درصد تخفیف حسابی توی جمعه سُرمه ای کلون لذت زندگی و خدمات زیبایی رو برای خودتون چند برابر کنید. کافیه با کد jomehsormeh98 سفارش بدید!

آشنایی با کتاب «زنان در عرصه مدیریت»

کتاب «زنان در عرصه مدیریت»، نوشته شمس‌السادات زاهدی اولین بار در سال 1388 از سوی مرکز نشر دانشگاهی منتشر شد.

«زنان در عرصه مدیریت»، شامل شش فصل است. نویسنده در پیشگفتار توضیح می دهد: «هر چند در دنیای امروز، امکان دسترسی به آموزش و پرورش و تحصیلات عالی حضور زنان را در مشاغل مدیریتی، با توجه به افزایش دانش، تخصص و قابلیت های آنها میسر کرده، اما تفکر مبتنی بر ارزیابی غیر منصفانه از تفاوت های زیستی زنان و مردان و تعمیم آن به حوزه های کاری موجب شده مشارکت زنان در مشاغل مدیریتی و مواضع تصمیم گیری بسیار محدود شود و نقش مدیریتی زنان در جوامع مختلف بسیار کمرنگ باشد، به طوری که بر اساس گزارش توسعه انسانی سازمان ملل در سال 1997، میانگین حضور زنان در مشاغل مدیریتی در جهان 7/12 در صد و در ایران، در کل جامعه، 5/3 در صد بوده است.»

 

کتاب ، شمس السادات زاهدی ، مشاغل مدیریتی ، سازمان ملل ، هویت مستقل

 

زاهدی این امر را نشان دهنده تقسیم ناعادلانه کار و سهم نامتناسب زنان در احراز مشاغل مدیریتی می داند و ادامه می دهد: «موضوع مشارکت زنان در مشاغل مدیریتی بسیار با اهمیت است. چراکه استفاده از توان بالقوه و دانش این نیروی بزرگ، ضمن آن که امکان گزینش بهتر را بر اساس شایستگی در سطوح مدیریتی فراهم می کند، موجب می شود جامعه از تمام توان علمی و انسانی خود برای رشد و توسعه بهره مند شود. این خود یکی از شرایط مهم توسعه فراگیر به شمار می آید...». کتاب قصد دارد به مخاطب نشان دهد که اگر زمینه مشارکت زنان در سطوح مختلف جامعه، به ویژه در سطوح تصمیم گیری و مدیریتی مساعد باشد، این نیروی عظیم بالقوه، در فضای سالم جامعه ای شایسته سالار با کوششی فراگیر به ساختن هرچه بیشتر خود و جامعه خواهد پرداخت. بنابراین ، شناخت موانع عمده دستیابی زنان به سطوح مدیریتی کشور که موجب بهره مندی نامطلوب از این نیروی عظیم شده و سدی نامرئی در راه پیشرفت آنان ایجاد کرده، از اهمیت خاصی برخوردار است.

کسب مشاغل مدیریتی توسط زنان علاوه بر آن که زنان را در مقابله با تبعیضاتی چون معیارهای استخدامی نابرابر، دستمزدهای نابرابر، فرصت های آموزشی حرفه‌ای نابرابر، دسترسی نابرابر به منابع تولیدی و امکانات نابرابر در ارتقای شغلی تواناتر می‌کند، سبب بالا رفتن اعتماد به  نفس، کسب یک هویت مستقل و بهبود وضعیت و رشد اجتماعی آنان می‌شود که کل جامعه از آن منتفع خواهد شد. علاوه بر این، رشد دختران و زنان تحصیل کرده دانشگاهی و پیشی گرفتن آنان از مردان جامعه در چند ساله اخیر نمود پیدا کرده است که لزوم بحث مدیریت زنان را بیش از پیش مطرح می کند.

کتاب زنان در عرصه مدیریت در مرکز نشر دانشگاهی قابل دسترسی است.  

پسندیدم 4

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

معرفي كتابتون بسيار عالي بود

کاربر مهمان پسندیدم 1 | پاسخ

خیلی هم خوب

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

دليل اصلي اينكه امار در كشور ما متفاوت با ساير جوامع تفكرات سنتي و مذهبي هست كه روي همه ابعاد زندگيمون سايه انداخته

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

با آرزوی موفقیت برای کلون

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام