روز جهانی کودک و تلویزیون مبارک
روز جهانی کودک و تلویزیون مبارک

روز جهانی کودک و تلویزیون مبارک

نوزدهم آذر ماه هر سال ( مقارن با یازده دسامبر)، در تقویم جهانی روز جهانی کودک و تلویزیون نام گرفته است.

ماسک هایی برای سلامت پوست دست

ماسک هایی برای سلامت پوست دست

مراقبت از پوست دست همان اندازه اهمیت دارد که رسیدگی به پوست صورت. در این مطلب با روش های مراقبت از پوست دستتان آشنا می شوید.

روز جهانی کودک و تلویزیون مبارک

امروزه وسایل ارتباط جمعی، نقشی مهم و تعیین کننده ای در روابط میان جوامع دارند و به میزان زیادی در هدایت و جهت‏ دهی افکار عمومی سهیم هستند. در این میان، تلویزیون به عنوان یک رسانه‏ دیداری و شنیداری، با حضور در خانه ‏ها، بیشترین تاثیر را روی اعضای خانواده‏ به خصوص کودکان دارد. در واقع ورود تلویزیون به خانه، خانواده را وارد مرحله جدیدی از گذار خود کرده است. روز جهانی کودک و تلویزیون، یک تلاش ارزشمند برای ایجاد پیوند مثبت میان کودکان جهان با جعبه جادو است. این روز در تقویم قصد دارد زمینه ارتباط بیشتر میان کودک و تلویزیون را به شکلی مثبت رقم بزند.

 

روز جهانی ، کودک و تلویزیون ، کودکان ، ارتباط جمعی ، تلویزیون ، انیمیشن ، مسئولیت

 

به یاد داشته باشید که کودکان به دلیل تأثیر بیشتری که از تلویزیون می‏‌گیرند، میان مخاطبان این رسانه از حساسیت بیشتری برخوردار هستند. افزایش آگاهی در زمینه‌‏های گوناگون و تشویق کودکان، ایجاد دوستی و محبت، ترویج و آموزش ارزش‏های اجتماعی، ایجاد حس مسئولیت، جلوگیری از رفتارهای خودخواهانه و ... از کارکردهای مثبت تلویزیون به عنوان یک رسانه فراگیر است. گرچه در کنار تمام این موارد مثبت، کارکردهای منفی این رسانه هم می تواند بسیار اثر گذار باشد.

به طور کلی انگیزه کودکان از تلویزیون با انگیزه بزرگسالان متفاوت است. چراکه افراد در بزرگسالی عموما برای سرگرمی از تلویزیون استفاده می کنند، درحالی که کودکان علاوه بر نیاز به سرگرمی به دنبال کشف، فهم و درک دنیای اطراف تلویزیون را انتخاب می کنند. آنها از دو سالگی به انیمیشن علاقه نشان می دهند و حدود شش سالگی یعنی درست قبل از ورود به مدرسه، تماشای تلویزیون برایشان به یک عادت تبدیل می شود. این دوستی اولین تجربه رسانه ای یک کودک است که می خواهد در قصه های پشت پرده زندگی کودکانه اش نفوذ کند و دنیا را درست تر بشناسد.

این میان کنترل ما به عنوان والدین، بیشتر روی مدت زمان تماشای تلویزیون محدود می شود، گرچه به نظر می رسد انتخاب نوع برنامه اهمیت بیشتری دارد. جهان امروز جایی نیست که بتوان دست کودک را گرفت و چشمانش را بست و تماشای تلویزیون را برایش ممنوع کرد؛ تنها راهکار ما برای داشتن فرزندی با درک درست از رسانه همراهی ما با آنها زمان تماشاست. این همراهی کمک می کند بتوانیم در موارد متفاوت برنامه ها را به کمک کودک نقد کنیم تا ذهن کودکمان برای باور درست آماده شود: همه چیز رسانه خالی از نقص نیست.

پسندیدم 1

منو خانه وارد شوید ثبت نام