همه چیز درباره انواع سایه چشم
همه چیز درباره انواع سایه چشم

همه چیز درباره انواع سایه چشم

برای خرید یک سایه چشم مناسب ابتدا باید انواع آن را بشناسید.

درخت دوستی از ما، کامِ دل از شما

درخت دوستی از ما، کامِ دل از شما

در ایران هر سال، بازه پانزده تا بیست و دوم اسفند ماه هفته منابع طبیعی نامگذاری شده است. روز اول این هفته را روز درختکاری می نامند.

همه چیز درباره انواع سایه چشم

 

بسیاری از بانوان در آرایش روزانه و خدمات زیبایی خود از سایه چشم استفاده می کنند، اما حتی اگر شما اهل استفاده از سایه هم نباشید، بالاخره پیش می اید که در ماه یکبار از این وسیله آرایشی استفاده کنید. استفاده صحیح از سایه چشم به برجسته شدن چشم در کل صورت کمک می کند و قطعا باعث زیبایی بیشتر شما می شود. وقتی برای خرید سایه به فروشگاه لوازم آرایشی می رسید، مدل های متنوعی پیش روی شما قرار می گیرد.

 

 سایه چشم ، انواع سایه چشم ، لوازم آرایشی ، پلک ، اکلیلی و متالیک ، سایه مدادی ، سایه چشم مایع

 

سایه پودری مدل معروف تری برای همه ماست. این نوع از سایه مناسب کسانی است که در زمینه سایه کشیدن مبتدی محسوب می شوند. خود این سایه ها هم انواعی دارند: مات که مناسب استفاده روزانه است، اکلیلی در مهمانی ها کاربرد دارد و سایه مخملی که آرایش چشم را یکنواخت می کند. این سایه را نباید با انگشت یا وسیله دیگری روی پلک خود بمالید. هرگز به حساسیت پوست پلک بی توجه نشوید. برای استفاده از سایه حتما از برس های مخصوص استفاده کنید.

 

 

یکی دیگر از انواع سایه چشم، مدل کرمی آن است. یادتان باشد فرمولاسیون این سایه ها به گونه ای است که دوام بیشتری روی پلک دارند. ولی این سایه روی بعضی از پلک ها باعث می شود پوست پلک حالت چین خورده و جمع شده ای پیدا کند و در نهایت زیبایی چشم ها را به مخاطره بیاندازد. اما بهترین خاصیت سایه های کرمی ترکیب شدن ساده آنها با رنگ های دیگر است. یعنی شما می توانید چند رنگ از سایه های کرمی تان را با هم مخلوط کنید و ترکیب جدیدی برای خودتان خلق کنید.

سایه چشم مایع نوع سوم از انواع سایه ها است که معمولا شبیه برق لب و در یک تیوپ به همراه برس بسیار نرم وجود دارد. این سایه ها درست مثل سایه های پودری به درد تازه کارها می خورند و استفاده از آنها به مراتب ساده تر از مدل کرمی است. اما به دلیل چرب بودن ممکن است همان مشکل چین خوردگی پلک را برای شما ایجاد کنند. معمولا سایه های اکلیلی و متالیک به شکل مایع به فروش می رسند. برای اینکه پس از استفاده از این سایه ها حالت زیبایی چشمانتان به هم نریزد حتما قبل از استفاده از یک پرایمر مناسب برای زیر سازی کمک بگیرید.

اما اگر زیاد به سایه زدن وارد نیستید و می خواهید هر از گاهی آن را امتحان کنید، پیشنهاد ما به شما سایه های مدادی یا شمعی است. استفاده از این نوع سایه هم بسیار ساده است و فقط نیاز دارید آن را به آرامی روی پلکتان بکشید. سایه های مداد شمعی هم معمولا حالت ماندگاری دارند و به سادگی تغییر شکل نمی دهند. بعضی از انواع سایه های شمعی ممکن است تا ۲۴ ساعت روی پلک شما ثابت باقی بمانند.

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام