همه آنچه باید درباره رنگ مو بدانید
همه آنچه باید درباره رنگ مو بدانید

همه آنچه باید درباره رنگ مو بدانید

پاییز فصل رنگ هاست. تغییر رنگ مو هم یک انتخاب پاییزی است. درباره رنگ کردن مو بیشتر بدانید.

تاریخ از بافت مو چه می گوید؟!

تاریخ از بافت مو چه می گوید؟!

هیچ می دانستید که بافت مو یک فرهنگ است؟!

همه آنچه باید درباره رنگ مو بدانید

هیچ فکر کرده اید کدام رنگ مو به شما بیشتر از بقیه می آید؟! بعضی از آرایشگران می گویند اگر نمی دانید موهایتان را چه رنگی کنید، بهتر است دو درجه روشن تر یا دو درجه تیره تر از رنگ موی اصلی خودتان را انتخاب کنید. اما این یک قانون کلی است که ممکن است درباره همه ما جواب ندهد. چون رنگ مو می تواند با تغییر آرایش و سلیقه شما متفاوت باشد. تا آنجا که من تجربه دارم، بهترین کار قبل از رنگ کردن مو همیشه و همیشه یک چیز است: مشورت با آرایشگر. چون تخصص یک فرد حرفه ای بسیار کمک کننده است. او از زیر و بم حرفه خود آگاهی بیشتری دارد و می تواند رنگ درست را برای چهره شما پیشنهاد دهد. در ضمن یک متخصص رنگ و مش می تواند به شما بگوید که رنگ انتخابی تان روی موهای اصلی شما چه طور از آب در می آید.

 

آرایشگر، رنگ مو ، انواع لایت ، رنگ و مش ، ترکیب رنگ مو ، برند رنگ مو ، مشکی پر کلاغی

 

ترکیب رنگ موهای مختلف درست است؟!

شاید شما هم از اطرافیانتان شنیده باشید که یک روز چند رنگ موی مختلف را در خانه با هم مخلوط کرده اند و روی سر یکی گذاشته اند و دست آخر بدجوری شیک و زیبا از آب در آمده! و بعد هرکاری کرده اند دوباره نتوانستند آن رنگ را بسازند. شاید این موضوع برای یکی دو نفر در طول تاریخ پیش آمده باشد، ولی ترکیب رنگ موها کاری بسیار دقیق، تخصصی و حساس است. یک ترکیب رنگ باید حتما و حتما توسط آرایشگر انجام شود. گرچه ممکن است آرایشگر شما هم برای به دست آوردن رنگ دلخواه روی موی شما تعدادی رنگ مو را با هم مخلوط کند. اما انجام این کار بدون دانش و تخصص اصلا توصیه نمی شود.

 

 

کدام برند رنگ مو به درد من می خورد؟!

بعضی ها فقط از رنگ موی خارجی استفاده می کنند در حالی که عده ای از زنان هم هستند که معتقدند رنگ موی خارجی روی سرشان بند نمی شود. انتخاب برند رنگ مو باز هم به جنس موی شما بستگی دارد. آرایشگر با دیدن موی شما و تشخیص میزان سلامت آن می تواند برای رنگ مویتان دست به انتخاب بزند. فکر نکنید اگر یک رنگ موی ایرانی برای شما استفاده می شود، لزوما موهایتان خراب خواهد شد.

موهایم را رنگ کردم، رنگ را چه طور ثابت کنم؟!

هرچه بتوانید موهایتان را از تابش نور مستقیم خورشید دور نگه دارید، رنگ دوام بیشتری روی مو خواهد داشت. برای این کار می توانید از اسپری های ضد آفتاب مخصوص مو استفاده کنید. شست و شوی مو با آب های سنگین و معدنی، رنگ مو را تغییر می دهد. می توانید یک فیلتر تصفیه آب برای دوش حمام تهیه کنید. بعضی از شامپوها و و نرم‌کننده ها (مخصوص موهای رنگ شده) ‌مقدار بسیار کمی رنگ آبی دارند که به خنثی شدن  نارنجی شدگی مو کمک می کند. ماسک تقویت‌کننده موی رنگ شده و روغن‌های طبیعی را هم دریابید. هرچند وقت یک بار هم نوک موهایتان را کمی کوتاه کنید تا جان تازه بگیرد.

چه رنگ مویی برای فصل پاییز مناسب است؟!

از تابستان که می گذریم و به سمت سرما می رویم، رنگ هایی با زمینه آبی و قرمز بیشتر به درد موهایمان می خورد. پاییز هم که خودش فصل رنگ های گرم است. اگر به انواع لایت علاقه ای ندارید، رنگ های ساده زیر برای پاییز معجزه خدمات زیبایی هستند:

ماهاگونی:رنگی گرم و دلچسب که با تمام پوست ها هم سازگار است.

بنفش روشن: برای به دست آوردن این رنگ باید موهایتان را دکلره کنید.

آبی مایل به بنفش: پوست های روشن می توانند از این رنگ به خوبی استفاده کنند. این رنگ مو حتی در زمستان هم زیبایی خاص خودش را دارد.

مشكی پركلاغی: گمان می کنم همه زن ها یک بار هم که شده دلشان هوس مشکی پر کلاغی کرده باشد. اما اگر این رنگ را انتخاب می کنید، باید بدانید که تا مدت ها نمی توانید رنگ موهایتان را تغییر دهید.

پسندیدم 0

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام