سه باور غلط درباره میکروپیگمنتیشن
سه باور غلط درباره میکروپیگمنتیشن

سه باور غلط درباره میکروپیگمنتیشن

اگر تصمیم به انجام میکروپیگمنتیشن دارید، باید با واقعیت ها آشنا شوید.

احیای مو در منزل

احیای مو در منزل

موی شما همیشه به احیا نیاز دارد. انتخاب شما کدام است؟! ویتامینه، پروتئینه، کراتین یا ریباندینگ، بوتاکس مو| یا تراپی آن؟! در هر صورت می‌توانید از خدمات احیای موی حرفه‌ای در منزل کلون بهره ببرید.

سه باور غلط درباره میکروپیگمنتیشن

 

در دنیای امروز بیشتر بانوان به آراستگی همیشگی علاقمند هستند. اما گاهی فرصت این آراستگی برای یک زن امروزی با میزان زیاد مشغله هایش فراهم نیست. اصلا برای همین بوده است که از روز اول تتو و بعدتر میکروپیگمنتیشن طرفداران زیادی پیدا کرد. باورهای زیادی در زمینه میکروپیگمنتیشن وجود دارد که شما اگر اهلش باشید، احتمالا بارها شنیده اید. با این حال در این مطلب قصد داریم سه باور غلط در این زمینه را برای شما روشن کنیم.

 

ضد آفتاب ، تتو ، میکروپیگمنتیشن ، باور غلط ، ضدآفتاب ، تتوی سنتی ، اپیدرم ، قرینه سازی

 

باور غلط اول:

میکروپیگمنتیشن همان تتو است

میکروپیگمنتیشن با تتوی سنتی کاملا متفاوت است. اولین و مهم ترن تفاوت میان این دو روش، در زمینه وسایل مورد استفاده است. دستگاه میکروپیگمنتیشن به طور کلی با دستگاه تتو متفاوت است. بهداشت دستگاه میکروپیگمنتیشن بسیار بیشتر از دستگاه های قدیمی تتو است و می توان قطعات مختلف آن را به سادگی ضد عفونی کرد. سوزن هم که یکی از مهم ترین عوامل تعیین کننده در کیفیت یک میکروپیگمنتیشن خوب است در این دستگاه ها به سادگی تعویض می شود. یکبار مصرف است و به جای سوزن‌های یکبار مصرف در دستگاه‌های سنتی تاتو به کار می‌رود. بنابراین ترشحات پوست یک نفر را به نفر بعدی منتقل نمی کند.  سوزن کارتریج های استاندارد کاملا تیز بوده و با حداقل تخریب بافت، کاشت رنگدانه ها را به نحو مناسبی انجام می دهند. میکروپیگمنتیشن تحمیل ریزدانه‌های رنگی، بین لایه اپیدرم و دِرم پوست است. در حالی که در تتوی سنتی کاربر دستگاه کنترل زیادی بر سطح تاثیر سوزن نخواهد داشت. علاوه بر کاربردهای میکروپیگمنتیشن برای زیبایی، این روش در درمان مشکلاتی مانند اصلاح زخم‌های جراحی پلاستیک، اصلاح جای زخم یا کلوئید هم کمک کننده است. در حالی که تتوی سنتی چنین خدمتی را به مشتری ارائه نمی کند. پیگمنت به نسبت تتو درد و خونریزی بسیار کمتری دارد و در نتیجه التهاب کمتری هم ایجاد می کند. در گذشته فردی که تاتو انجام می داد ممکن بود تا مدت ها از فعالیت های روزانه خود دور شود یا نتواند در اجتماع ظاهر شود، اما حالا با وجود دستگاه های پیشرفته پیگمنت شما یک ساعت پس از انجام کار می توانید به راحتی در اجتماع حضور پیدا کنید. از طرفی چون در پیگمنت از کارتریج های یک بار مصرف و رنگ های تست شده استفاده می شود، ایمنی و بهداشت بالاتر و خطر انتقال بیماری در حد صفر است.

 

 

باور غلط دوم:

یک هفته بعد از میکروپیگمنتیشن شست و شوی پوست ممنوع است

درست است که برای گرفتن نتیجه بهتر باید با دقت بیشتری از موضعی که کار میکرو در آن انجام شده است مراقبت کنید، اما این به معنی حمام نرفتن و آلودگی نیست. وقتی از آرایش دائمی به درستی مراقبت نشود خطر ابتلا به عفونت، کمرنگ شدن، پوسته پوسته شدن و ... وجود دارد. بنابراین بهتر است محلی که میکروپیگمنتیشن را در آن انجام داده اید، را به طور روزانه با یک صابون آنتی باکتریال ملایم و بدون بو شست و شو دهید و سپس از پماد یا کرمی که پیگمنترتان به شما معرفی کرده روی محل استفاده کنید. یادتان هم باشد که اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند به سادگی رنگدانه های پوست را ازبین ببرد و به همین دلیل یک تهدید جدی برای میکروپیگمنتیشن شماست. اگر از این روش برای پوست استفاده کرده اید، حتما قبل از خروج از خانه از به فکر کرم ضدآفتاب (با حداقل SPF30) باشید؛ حتی می توانید از کلاه لبه دار و عینک آفتابی بزرگ که چشم و ابرو را پوشش دهد،استفاده کنید.

 

 

باور غلط سوم:

میکروپیگمنتیشن یک روش دائمی است

میزان ماندگاری میکروپیگمنتیشن روی پوست شما به مسائل مختلفی بستگی دارد. مثلا هرچه قدر ترشح چربی روی پوست شما بیشتر باشد، احتمالا رنگ استفاده شده، زودتر از بین می رود. ده تا چهارده روز پس از انجام کار،  شما نیاز به یک اصلاح اولیه یا ترمیم دارید. این کار کمک می کند تا قرینه سازی چهره شما بدون مشکل انجام شود و اگر احیانا نقطه ای خالی از رنگ مانده باشد، جایگزین شود. پس از این در شرایط نرمال رنگ پیگمنت شده بر پوست شما باید حدود 6 ماه دوام بیاورد. اما باز هم شرایط آب وهوایی محیط زندگی تان، نحوه نگهداری از پوست و مواد آرایشی مورد استففاده شماست که ماندگاری رنگ را تضمین می کند. بر اساس آنچه تا اینجا گفتیم می شود نتیجه گرفت که میکروپیگمنتیشن یک تغییر دائم نیست و بهتر است به جای این عبارت آرایش ماندگار را استفاده کنیم.  

پسندیدم 1

کاربر مهمان پسندیدم 0 | پاسخ

منو خانه وارد شوید ثبت نام